۳۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۲۶
کد خبر: 80914543
T T
۰ نفر
بارش نخستین برف پاییزی پیست اسكی كاكان یاسوج را سفید پوش كرد

یاسوج - ایرنا - بارش نخستین برف پاییزی چهارشنبه شب پیست اسكی كاكان و نقاط مرتفع و كوهستانی شهر یاسوج را یكپارچه سفید پوش كرده است.

به گزارش ایرنا، با آغاز بارش برف پاییزی پیست اسكی كاكان كه یكی از مناطق تفریحی و گردشگر پذیر كهگیلویه وبویراحمد به شمار می رود به تدریج برای پذیرایی از گردشگران و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی آماده می شود.

پیست اسكی كاكان در 18 كیلومتری شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران و در منطقه ای كوهستانی واقع شده كه در فصول سرد سال میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است و موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این منطقه می شود.

وجود چشمه های فراوان و طبعیت بكر این شهر كوهستانی در كنار درختان متنوع، سرگرمی در برف و اسكی بازی در پیست كاكان را دو چندان می كند.

پیست اسكی كاكان بهترین مكان طبیعی گردشگری زمستانه برای خانواده‌ها و گردشگران ورودی به كهگیلویه و بویراحمد بوده كه در فصل پاییز امسال بارش برف در آن آغاز شد و تا اواخر اسفند هر سال پوشیده از برف است.

سرپرست اداره كل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه و بویراحمد گفت: پیست اسكی كاكان تنها پیست اسكی جنوب كشور در دامنه‌های رشته كوه زاگرس بوده كه ارتفاع آن از سطح دریا دو هزار و 850 متر است.

رحیم دادی نژاد با اشاره به این كه طول این پیست 600 و عرض آن یك هزار و 500 متر بوده، افزود: پیست اسكی كاكان به دستگاه های بالابر تله‌اسكی، بشقابی، پیست كوب، خوابگاه و رستوران نیز مجهز است.

وی بیان كرد:این جاذبه گردشگری همه ساله در فصل های زمستان و بهار با استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی مواجه است.

دادی نژاد اظهار كرد:با بارش قابل توجه برف در این منطقه به منظور رفاه حال گردشگران و علاقمندان به ورزش های زمستانی مدرسه اسكی همراه با مربیان مجرب و همچنین تجهیزات اسكی برای كرایه در كنار آن مستقر خواهد شد.

671/7533