۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۰
کد خبر: 80919535
T T
۰ نفر
حقانيت ملت ايران در مذاكرات ژنو مشخص شد

كرمانشاه - ايرنا - رييس دوره اي مجمع نمايندگان استان كرمانشاه گفت: مذاكرات ژنو بسيار سنگين و پيچيده بود اما خوشبختانه حقانيت ملت ايران در آن مشخص و كشورمان به موفقيت بزرگي دست يافت.

'محمد ابراهيم محبي' عصر يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، كليات توافق صورت گرفته ميان ايران و گروه 1+5 را رضايت بخش و مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: خوشبختانه پس از مدت ها انتظار نتيجه مذاكرات به گونه اي رقم خورد كه حقوق هسته اي ملت ايران در جهان به رسميت شناخته شد.

وي با بيان اينكه از اين پس حق غني سازي انرژي هسته اي ايران توسط كشورهاي غربي به رسميت شناخته خواهد شد، افزود: براي گام اول اين مسئله بسيار اميدواركننده است و مي توان به آينده كار اميدوار بود.

محبي، توافق صورت گرفته در مذاكرات ژنو را نشانگر كاربلد بودن تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان عنوان كرد و گفت: اين تيم كه مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب نيز قرار داشت بخوبي توانست در اين نبرد دشوار سربلند بيرون آيد و دولت را روسفيد كند.

وي با تاكيد بر اينكه توافق صورت گرفته در مذاكرات ميان ايران و گروه 1+5 به نفع دو طرف بوده است، اظهار داشت: آزاد شدن بخشي از پول هاي مسدود شده ايران در بانك هاي جهاني و برداشته شدن تحريم هاي نفتي و صنعت حمل و نقل از جمله مزايايي است كه اين توافق براي كشورمان به همراه داشت.

نماينده مردم سنقروكليايي در مجلس شوراي اسلامي همچنين حفظ حق غني سازي انرژي هسته اي توسط ايران از يك سو و برداشته شدن بخشي از تحريم ها عليه كشورمان يك موفقيت بزرگ به حساب مي آيد، موفقيتي كه همه را به آينده بسيار خوشبين كرده است.

محبي در پايان يادآور شد: عصبانيت نخست وزير رژيم صهيونيستي از اين توافق بخوبي نشانگر اين است كه تيم مذاكره كننده هسته اي راه را درست رفته و پيروزي و موفقيت اصلي و نهايي با ما بوده است.ك/3

7458/567