۴ آذر ۱۳۹۲، ۸:۳۷
کد خبر: 80920148
T T
۰ نفر

حرف حق ملت ايران در مذاكرات ژنو به كرسي نشست

۴ آذر ۱۳۹۲، ۸:۳۷
کد خبر: 80920148
حرف حق ملت ايران در مذاكرات ژنو  به كرسي نشست

ساري - ايرنا - نماينده مردم قائمشهر، سوادكوه، سيمرغ ، جويبار و سوادكوه شمالي گفت:غير نظامي بودن فعاليت هسته اي ايران در دستيابي به انرژي هسته اي حرف حق مردم ما است و توافق تيم مذاكره كننده در مذاكرات ژنو اين حرف حق را به كرسي نشاند.

'كمال عليپور خنكدار' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگارايرنا افزود: توافقنامه ايران و گروه 1+5 در ژنو، به جهانيان نشان داد كه ايران به دنبال توليد بمب اتم و استفاده نظامي از دانش هسته اي نيست و دستيابي به اين انرژي حق تمامي كشورها و از جمله ملت و كشور ايران است.

وي ادامه داد : فشار استكبار جهاني نتوانست مانع موفقيت و حركت پيروزي بخش تيم مذاكره كننده در نشست ژنو 3 شود و داشتن اورانيوم غني شده حق مسلم ما است.

نماينده مردم قائمشهر، سوادكوه، سيمرغ، جويبار وسوادكوه شمالي گفت: پيشرفت هاي چشمگير سال هاي اخير كشورمان در زمينه هاي علمي، صنعتي و فنآوري باعث شده تا دشمنان بدانند تحريم ها نمي تواند جلوي پيشرفت ملت آزاده ايران را بگيرد.

وي تلاش دشمنان براي توقف دستيابي ايران به انرژي هسته اي را بهانه اي از سوي آنان دانست كه براي جلوگيري از پيشرفت ايران دنبال مي كنند.

وي با اشاره به كاربردهاي زياد انرژي هسته اي در علم و صنعت، استفاده صلح آميز از آن را حق قانوني ايران دانست و اعلام كرد: داشتن انرژي هسته اي حق تمامي كشورها است و ايران نيز از اين مقوله مستثني نيست.

به گفته عليپور خنكدار توافق با ايران سبب رشد اقتصادي و رفع برخي از مشكلات غرب نيز مي شود. ك/3

7329/402/508
۰ نفر