۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۱
کد خبر: 80925098
T T
۰ نفر
فراخوان چهارمين جايزه علمي شهيد عليمحمدي اعلام شد

تهران - ايرنا - پژوهشگاه دانش هاي بنيادي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، فراخوان اعطاي چهارمين جايزه علمي شهيد «مسعود عليمحمدي» به رساله هاي برتر دكتري در رشته فيزيك را منتشر كرد.

چهارمين جايزه علمي شهيد «مسعود عليمحمدي» به رساله هاي برتر دكتري در رشته فيزيك كه در فاصله سالهاي 1390 تا 1392 دفاع شده اند اعطا خواهد شد.

رساله هاي دكتري رشته فيزيك كه توسط استاد راهنما و دو عضو هيات علمي استاديار به بالا ممتاز شناخته باشند مي توانند تا 15دي ماه در اين فراخوان شركت كنند.

بنابراعلام وزارت علوم، چهارمين جايزه علمي شهيد جهاد علمي «مسعود عليمحمدي» در بيست و يكمين كنفرانس فيزيك پژوهشگاه دانش هاي بنيادي در بهار 1393 اعطا مي شود و متقاضيان شركت در اين فراخوان مي توانند آثار خود را به معاونت پژوهشي و تحصيلات تكميلي اين پژوهشگاه ارسال كنند.

علاقه مندان به كسب اطلاعات بيشتر درباره جايزه علمي شهيد عليمحمدي مي توانند به وب سايت www.ipm.ac.ir/fa مراجعه كرده و يا با شماره تلفن 22288680 -021 تماس بگيرند.

«مسعود عليمحمدي» استاد فيزيك دانشگاه تهران و دانشمند ارشد فناوري هسته اي بود كه در سن 50 سالگي و در بامداد 22 دي ماه 1388 به هنگام بيرون آمدن از منزلش بر اثر انفجار يك بمب كنترل از راه دور به شهادت رسيد.

وي پس از اخذ ديپلم از دبيرستان شهريار قلهك در سال 56، تحصيلات كارشناسي خود را در رشته فيزيك در دانشگاه شيراز آغاز كرد و پس از فارغ التحصيلي در سال 64 در دوره كارشناسي ارشد فيزيك دانشگاه صنعتي شريف پذيرفته شد.

عليمحمدي در سال 67 تحصيلات خود را در نخستين دوره دكتراي فيزيك نظري دانشگاه صنعتي شريف پي گرفت و در مهرماه سال 71 به عنوان نخستين دانش‌آموخته دكتراي فيزيك داخل كشور و نخستين دانش‌آموخته دكتراي دانشگاه صنعتي شريف فارغ ‌التحصيل شد.

تخصص اصلي عليمحمدي در رشته فيزيك، ذرات بنيادي، انرژي هاي بالا و كيهان‌ شناسي بود و در طول سال‌ها فعاليت علمي و تحقيقاتي خود بيش از 80 مقاله در معتبرترين مجلات علمي جهان به چاپ رساند.

فراهنگ(2)**1055 ** 1418