۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 80928300
T T
۰ نفر
شركت نفتی لوك اویل روسیه برای ازسرگیری همكاری با ایران اعلام آمادگی كرد

مسكو-ایرنا- رییس شركت نفت لوك اویل روسیه از آمادگی این شركت برای ازسرگیری همكاریها با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، وحید علی اكبروف روز شنبه به خبرگزاری روسی اینترفاكس گفت: شركت لوك اویل برای همكاری مجدد با ایران پس از لغو تحریم های اقتصادی علیه این كشور آماده است.

وی افزود: بسیاری از استان های ایران دارای ذخایر هیدروكربنی است كه زمینه را برای مشاركت شركت لوك اویل با این كشور فراهم می كند.

رییس شركت نفتی روسی نام پروژه ای در كشورمان را كه این شركت علاقمند به مشاركت در آن باشد، ذكر نكرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسیه تا سال 2003 كنسرسیومی متشكل از شركت نروژی 'استات اویل' (75 درصد) و شركت نفتی ' لوك اویل ' (25 درصد) كارهای اكتشافی را در میدان نفتی اناران ایران انجام می داد و در نتیجه این اكتشافات دو حوزه نفتی با نام آذر و شنگوله كشف شد.

لوك اویل و استات اویل در مورد بهره برداری از این حوزه های نفتی با ایران مذاكراتی انجام دادند اما قراردادی منعقد نشد.

شركت لوك اویل اعلام كرد كه پروژه اناران را در ایران به دلیل تحریم های اقتصادی تعطیل كرد.

مسئولین شركت نفت لوك اویل روسیه در ماههای اخیر با افزایش احتمال لغو تحریم های نفتی در باره كشورمان، بارها برای مشاركت در طرح های نفتی ایران اعلام آمادگی كرده اند.

آخرین مورد اظهارات قاضی سعدی الجبوری معاون شركت نفت لوك اویل اورسیز از شركت های تابعه لوك اویل روسیه در اوایل ماه نوامبر جاری بود كه از علاقمندی و آمادگی این شركت برای مشاركت در طرح های نفتی ایران خبر داد.

وی گفت: شركت نفت لوك اویل امكان شركت در پروژه های نفت و گاز در ایران را بررسی می كند.

الجبوری در این باره افزود: اگر در این عرصه شاهد تحولات باشیم و محدودیت ها و تحریم ها در باره ایران لغو شود، به اجرای پروژه ها در ایران خواهیم پرداخت.

شركت لوك اویل شركتی خصوصی و از بزرگترین شركت های نفت روسیه است كه در سال 2012 میلادی درآمد آن به 11 میلیارد دلار رسید.

این شركت سال گذشته روزانه بطور متوسط یك میلیون و 813 هزار بشكه نفت استخراج و در این مدت در مجموع 24 میلیون و 606 هزار متر مكعب گاز تولید كرد.

اروپام/2242**518 **1575