۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹
کد خبر: 80928512
T T
۰ نفر
افزون بر 10 هزار نفر به عضويت كتابخانه هاي عمومي اردبيل درآمدند

اردبيل - ايرنا - مديركل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل گفت: در هفته كتاب بيش از 10 هزار نفر به صورت رايگان به عضويت كتابخانه هاي عمومي استان در آمدند.

صادق فرهمند امين روز شنبه در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي اردبيل افزود: هم اكنون در 66 باب كتابخانه عمومي و مشاركتي استان حدود 800 هزار جلد كتاب براي استفاده اعضاي كتابخانه ها فراهم شده است.

وي بر لزوم ترويج فرهنگ مطالعه با مشاركت مردم و نهادهاي فرهنگي در استان تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا ، فرماندار اردبيل هم در اين جلسه گفت: تاكنون 60 هزار نفر در كتابخانه هاي عمومي استان عضو شده اند و اين عضويت ها بايد در كم و كيف كتابخواني و مطالعه مفيد نقش داشته باشد.

كاظم دبير افزود: مطالعه و كتابخواني بايد به عنوان يك عمل نيك و عادت دايمي در ميان عموم مردم رايج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغيب و فرهنگ كتاب و كتابخواني رواج يابد.

وي گفت: براي تداوم بخشي به عادت مطالعه نهادهاي فرهنگي ديگر بايد به همكاري كتابخانه هاي عمومي بشتابند و نقش پيگير و هماهنگ كننده اي در رشد كتابخواني در جامعه بر عهده بگيرند.

وي اظهار كرد: توسعه كمي و كيفي كتابخانه هاي عمومي در سال هاي اخير و استقبال قشرهاي مختلف جامعه از برنامه هاي كتابخانه هاي عمومي قابل لمس است و با برنامه ريزي بهتر بايد زمينه هاي مطالعه مفيد در آينده را نيز فراهم كنيم.

1234/594/593