۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۹
کد خبر: 80932460
T T
۰ نفر
مردم اصفهان در كشف 85 درصد جرايم نقش بسزايي داشتند

اصفهان-ايرنا-فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: 85 درصد جرايم از ابتداي سالجاري تاكنون در پي تماسهاي مردم با پليس 110 كشف شده است.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري پليس اصفهان، سردار'عبدالرضا آقاخاني'افزود: در هشت ماهه امسال در مجموع يك ميليون نفر از اصفهان و ديگر شهرستانهاي استان با مركز فوريت هاي پليسي 110 اصفهان تماس گرفته اند.

وي اظهار كرد: اين تعداد تماس نسبت به مدت مشابه در سال قبل از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.

رييس پليس استان اصفهان افزود: بيش از 700 هزار مورد از اين تماس ها عملياتي و باقي تماس ها به منظور گرفتن راهنمايي و مشاوره و يا تقدير و تشكر برقرار شده است.

وي با تقدير از هوشمندي و احساس مسووليت بالاي مردم اصفهان گفت: جرايم كشف شده بيشتر در حوزه سرقت، زور گيري، قاچاق كالا، توزيع اقلام ضد فرهنگي، شناسايي محل هاي توزيع و مصرف مواد مخدر، تخلفات رانندگي، ايجاد آلودگي صوتي، مزاحمت و نزاع و درگيري اراذل و اوباش بوده است.

سردار آقاخاني افزود: با تمهيدات ويژه براي ارائه خدمات بهتر به شهروندان، سرعت ارجاع تماس هاي صورت گرفته با اپراتوران مركز به ماموران به كمتر از دو دقيقه كاهش يافته است.

وي تصريح كرد: در صورتي كه گزارشي از تاخير ارجاع تماس به ماموران پليس 110 ارائه شود با خاطيان برابر قوانين سازماني برخورد خواهد شد.

اين مقام انتظامي افزود: بخشي از تماس هايي كه با مركز فوريت هاي پليس 110 صورت مي گيرد در حيطه اختيارات نيروي انتظامي نيست و رسيدگي به آنها بيشتر در حوزه آتش نشاني، اورژانس، شهرداري و ارگان هاي ديگر است.

وي خاطرنشان كرد: در راستاي تكريم ارباب رجوع به همه اپراتوران دستور داده شده تا موضوعات مربوطه را به روابط عمومي ارگان هاي مربوطه ارجاع دهند و از قطع كردن تماس شهروندان خودداري كنند.

فرمانده انتظامي استان اصفهان به كشفيات بالاي اين فرماندهي در جرم سرقت به خصوص سرقت تحت پوشش مامور، سرقت از كهنسالان، سرقت منزل و داخل خودرو و همچنين كلاهبرداري شركت هاي كاغذي اشاره كرد.

وي گفت: بررسي صورت گرفته در پرونده ها نشان دهنده بي احتياطي و عدم توجه مالباختگان به رعايت اصول ايمني است.

وي به شهروندان هشدار داد كه بيشتر مراقب تجهيزات و اموال خود باشند و در ارتباط با افراد غريبه و ناشناس جوانب احتياط را رعايت كنند.

سردار آقاخاني بر هوشياري و دقت مردم در مورد سرمايه گذاري در شركت هاي كاغذي و تاييد نشده از سوي مراجع قانوني، قرار دادن تجهيزات و اموال با ارزش در داخل خودرو و ترك كردن آن در كوچه هاي خلوت و تاريك، عدم استفاده تجهيزات ايمني مناسب براي منازل و راه دادن افراد ناشناسي كه به بهانه مامور بررسي كنتور و يا درخواست كمك و يا نوشيدن آب به منازل وارد مي شود را به عنوان اعمال پرخطر عنوان كرد.

د/510/1042