۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۱
کد خبر: 80935739
T T
۰ نفر
واردات بي رويه برنج سبب كاهش انگيزه توليد در كشاورزان مي شود

ساري - ايرنا- نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي گفت: واردات بي رويه برنج سبب كاهش انگيزه توليد در كشاورزان مي شود.

' حسين نيازآذري ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در سه مرحله براي جلوگيري از واردات بي رويه برنج به دولت تذكر دادند، افزود: استفاده از محصولات داخلي باعث ايجاد روحيه نشاط و خودكفايي داخلي خواهد شد.

وي ادامه داد: اخيرا طي مصوبه اي در مجلس شوراي اسلامي مقرر شد كه يك ماه قبل از توليد محصولات كشاورزي و يك ماه بعد از آن، از ورود بي رويه محصولات به داخل كشور جلوگيري شود، لذا نمايندگان مجلس نيز اين موضوع را مورد پيگيري جدي قرار خواهند داد.

نيازآذري گفت: استاندار مازندران نيز قول مساعد داد تا از توليدات كشاورزي به طور جدي حمايت كند تا كشاورزان حاصل دسترنج خودشان را در اختيار مردم قرار دهند.

وي افزود: تقويت زيرساختار كشاورزي از برنامه هاي مهم مجمع نمايندگان مازندران است و مازندران يكي از استان هاي مهم در توليد محصولات كشاورزي است كه بايد مورد توجه و عنايت ويژه قرار گيرد.

نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مازندران داراي 240 هزار هكتار زمين شاليزاري است كه سالانه 950 هزار تن برابر با 44 درصد نياز كشور، برنج توليد مي كند، اظهار داشت: رونق كشاورزي نيازمند حمايت جدي دولت است.

وي با اشاره به اينكه كشاورزان مازندران در صورت حمايت قادرند تا همه نيازهاي كشاورزي كشور را تامين كنند، افزود: در صورتي كه در همين فصل برداشت مركبات، دولت در خريد تضميني پرتقال و نارنگي براي تامين نيازهاي شب عيد اقدام كند، مي تواند با اين كار در كشاورزان و باغداران انگيزه ايجاد كند.

نيازآذري گفت: متاسفانه در فصل برداشت مركبات ، توليد كنندگان نمي توانند محصولاتشان را به فروش برسانند، لذا در صورت عدم خريد دولت و حمايت كشاورزان، دولت مجبور به واردات مركبات در فصول ديگر خواهد بود.ك/3

7328/1654/506
۰ نفر