۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۱۷
کد خبر: 80940232
T T
۰ نفر
شریعتمداری: حزب الله اجازه نمی دهد روحانی را تحت فشار قرار دهند

تهران- ایرنا- حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه كیهان گفت: حزب الله تا زنده است اجازه نمی دهد ستون پنجم آمریكا، انگلیس و اسراییل، روحانی را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این مطلب بخشی از سخنان امروز مدیر مسوول روزنامه كیهان است كه به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف بیان كرد.

سخنان شریعتمداری با اعتراضات پی در پی جمعی از دانشجویان نسبت به حضور وی در دانشگاه و مشاجره لفظی دو طیف مختلف دانشجویی در این مراسم مواجه شد.

مدیر مسوول روزنامه كیهان كه به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه صنعتی شریف حضور یافته بود، در ابتدای سخنانش با واكنش تعدادی از دانشجویان مواجه شد كه شعارهایی نظیر «دانشگاه بیدار است از دروغگو بیزار است» سردادند كه او پاسخ داد: ما از آن بیدهایی نیستیم كه با این بادها بلرزیم.

تعدادی از دانشجویان با سر دادن شعار مانع سخنرانی شریعتمداری شدند و خروج وی را از دانشگاه خواستار شدند كه وی در پاسخ به آنها گفت: ما بچه تهران هستیم، گم نمی‌شویم. شما بروید و به فكر خود باشید.

وی از دانشجویان خواست كه شعار مرگ بر اسرائیل را سر دهند و ادامه داد: عده‌ای به دنبال این هستند كه ما صحبت نكنیم، اما خوب بنده صحبت‌هایم را مطرح می‌كنم.

مدیر مسوول كیهان در بخشی از سخنانش به آیه‌ای از قرآن كریم استناد كرد و گفت: قرآن صراحتا گفته است كه ای پیغمبر اینها در كنار خانه خدا با كف و سوت نمی‌خواهند اجازه دهند صدای اسلام و مسلمین به جایی برسد.

برخی دانشجویان در واكنش به این اظهارات شعار «نصرمن‌الله و فتح‌القریب» را به همراه شعاری علیه روزنامه كیهان سر دادند.

شریعتمداری نیز با یادآوری این سخن حضرت امام خمینی (ره) كه خطاب به آمریكا می‌فرمودند، اگر می‌گویید هیچ چیزی نشده پس چرا آنقدر سروصدا می‌كنید؟ گفت: اگر واقعا كیهان پاشنه آشیل آمریكا و اسرائیل را هدف قرار نداده است، پس چرا آنقدر داد می‌زنید؟

وی به بیان خاطره‌ای از آیت‌الله طالقانی پرداخت كه به همراه یكی از دانشجویان شریف به دیدار ایشان رفته بود و خطاب به دانشجویان گفت: شما نگران هستید كه بدانید طالقانی چگونه فكر می‌كرد. نگران هستید كه به قول امام (ره) مردم در تشییع جنازه طالقانی می‌گفتند «ای نایب پیغمبر، جای تو خالی».

شریعتمداری در حالی خاطرات خود از دوران انقلاب را تعریف می‌كرد كه دانشجویان با بالا بردن صدایشان اجازه نمی‌دادند او سخنانش را به پایان برساند.

شریعتمداری خطاب به دانشجویان با تاكید بر این‌كه «شما نگران هستید»، اظهار داشت: پس از اینكه ما خدمت آیت‌الله طالقانی رسیده ‌بودیم، چند روز بعد در دانشگاه تهران تظاهراتی شروع شد كه در همان زمان شعار «درود برخمینی خمینی بت‌شكن» مطرح شد.

دانشجویان اجازه صحبت كردن به شریعتمداری نمی‌دادند ولی او خطاب به دانشجویان گفت: من روزنامه دارم، می‌نویسم.

مدیر مسوول كیهان با بیان این‌كه «آمریكا با یدبیضا هم حریف انقلاب نشده است» خطاب به كسانی كه به او اجازه صحبت نمی‌دادند، گفت: روز حادثه اینها هستند كه به دنبال شیر و شیركاكائو هستند.

در این هنگام عده‌ای از دانشجویان شعار «مرگ بر آمریكا» سر دادند و عده‌ای دیگر با پشت كردن به جایگاه سخنران در سالن دانشگاه شعار «مرگ بر دروغگو» را فریاد می زدند.

شریعتمداری خطاب به دانشجویان گفت: آن‌ها‌یی كه از دو كلمه حرف حساب وحشت دارند، فردا اگر اتفاقی بیفتد چكار می‌خواهند بكنند؟

تعدادی از دانشجویان باز هم با طرح شعارهایی علیه مدیر مسوول كیهان خروج وی از دانشگاه را خواستار شدند كه شریعتمداری هم به مزاح به آنان گفت: كمی دیگر شعار دهید تا من آب بخورم.

عده‌ای دیگر از دانشجویان شعار می‌دادند «بسیجی واقعی؛ همت بود و باكری» كه شریعتمداری در پیروی از این شعار یادآور شد: شهید همت و باكری جانشان را در مقابل استكبار گذاشتند. كسانی بودند كه آن موقع از رفتن به جبهه خودداری می‌كردند و می‌گفتند بایستید، جنگ تمام شود ما هم یك سری می‌زنیم، اما حالا خون‌بهاء می‌خواهند، بروید ببینید! همت هست و وصیت‌نامه‌اش، باكری هست و وصیت‌نامه‌اش.

دانشجویانی در كنار شعار مرگ بر اسرائیل علیه كیهان نیز شعار دادند و شریعتمداری گفت: بیخود نیست كه نتانیاهو با صراحت می‌گفت این تیپ آدم‌ها (اصلاح‌طلبان) بزرگترین سرمایه اسرائیل هستند.

وی به دانشجویانی كه به شعار دادن علیه كیهان در كنار مرگ بر اسراییل، ادامه می دادند، اظهار داشت: شما از ترس این‌كه سندها رو نشود سروصدا می‌كنید.

جمع دیگری از دانشجویان نیز در حمایت از شریعمتداری می‌گفتند: «حاج حسین دوستت داریم».

در ادامه مراسم عده‌ای از دانشجویان شعار «اصلاحات زنده باد خاتمی پاینده باد» و عده‌ای دیگر «مرگ بر فتنه‌گر» را سر دادند.

شریعتمداری هم خطاب به دانشجویان گفت: شما می‌توانید برای صهیونیست‌ها و یهود هم شعار دهید، شما می‌توانید برای كسی كه اصلاحات را هدایت می‌كرد شعار دهید. فتنه‌گران وطن‌فروش بودند و اگر حزب‌الله نبود وطن را فروخته بودند و پولش را هم گرفته بودند.

مدیرمسوول روزنامه كیهان گفت: دیگر آن زمان گذشت كه بتوانید 16 آذر تقلبی را بیاورید، 16 آذر علیه آمریكا بود نه زیرسایه آمریكا. حزب‌الله به زودی اسرائیل را از بین می‌برد و خیلی‌ها را یتیم می‌كند و باید به فكر دوران یتیمی‌شان بعد از اسرائیل باشند.

شریعتمداری اظهار داشت: خوشحالم كه تا این اندازه بغض و كینه دشمن را توانسته‌ام برانگیزم. به قول شهید بهشتی دشمن باید از این عصبانیت بمیرد و حقش است كه بمیرد. دشمنان ایران‌زمین كسانی هستند كه وقتی به ایران حمله شد همه آن‌ها فراری شدند.

وی خطاب به دانشجویانی كه شعار آزادی برخی افراد را سرمی‌دادند، گفت: جناب روحانی به آزادی آنها هم راضی نیست، چون راضی نیست دولتش تحت فشار اسرائیل قرار گیرد.

برخی از دانشجویان در واكنش به این سخنان شعار می دادند: «روحانی مچكریم» كه شریعتمداری پاسخ داد: همه اسناد موجود حكایت از این دارد كه این‌ها در ارتباط مستقیم با اسرائیل هستند؛ هركسی شك دارد بیاید اسناد را ببیند و بخواند.

در این هنگام،عده‌ای از دانشجویان شعار دادند «آزادی اندیشه با هو كردن نمی‌شه».

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنانش گفت: آقایان اصلاحات! هفت‌درصد رای كه این همه سروصدا ندارد، شما اگر رای داشتید كاندیدای‌تان قهر نمی‌كرد، برود. شما مجبور بودید به روحانی بچسبید. اصلاحات قصد داشت از روحانی به عنوان یك پل استفاده كند، اما تا الان روحانی اجازه نداده است.

مدیر مسوول روزنامه كیهان تاكید كرد: حزب‌الله تا زنده است اجازه نمی‌دهد ستون پنجم آمریكا، انگلیس و اسرائیل، روحانی را تحت فشار قرار دهند.

در این هنگام، عده‌ای از دانشجویان شعار دادند «مرگ بر طالبان چه در كابل چه تهران».

شریعتمداری نیز پاسخ داد: این طالبان كسی است كه وقتی آمریكا می‌خواست به افغانستان حمله كند، اصلاح‌طلبان می‌گفتند بروید و از طالبان حمایت كنید اما طالبانی‌ها خجالت بكشید. طالبان و اصلاحات دو لبه یك قیچی هستند كه یك لبه‌اش دست آمریكاست. من برای این حرفم سند دارم مگر شما نبودید كه می‌گفتید بروید كنار طالبان، مگر شما نمی‌گفتید كه صدام خالدبن ولید است، برویم از وی حمایت كنیم اما بدانید كه شما در دامن طالبان هستید.

در حالی كه دانشجویان به شعارهای خود ادامه می‌دادند ، وی سخنانش را ادامه داد و گفت: شما فقط سروصدا می‌كنید، من سند می‌دهم.

وی افزود: طالبان در فتنه 88 از اصلاحات حمایت می‌كرد مگر غیر از این است كه عبدالمالك ریگی حاضر شده و به صراحت گفت كه زندانیان فتنه را آزاد كنید تا من اسرای نیروی انتظامی را آزاد كنم. نمی‌توانید این موضوع را انكار كنید، شما دستتان به خون مردم بی‌گناه آلوده است، شما از صدقه سر حزب‌الله نفس می‌كشید.

عده‌ای از دانشجویان شعارهای شدید اللحنی علیه شریعتمداری سر دادند و عده‌ای دیگر نیز فریاد زدند: «آزادی اندیشه با هو كردن نمیشه»، «فتنه‌گرمنافق اعدام باید گردد».

شریعتمداری در پاسخ به شعار درخواست به آزادی برخی زندانیان گفت: بدانید اگر آزادشان كنید همین اصلاح‌طلبان آنها را می‌كشند؛ مثل ندا آقاسلطان كه كشتند. مگر ندا آقاسلطان را شما نكشتید؟ چرا زمانی كه بی‌.بی‌.سی فیلم را پخش می‌كرد و دوربین حتی قبل از آن اتفاق را در تصویر داشت و بر روی تصویر ندا آقاسلطان زوم كرده بود، چرا بخشی از آن فیلم را پخش نكرد؟ چون شما می‌خواستید كه پخش نكند.

شریعتمداری نیز در پاسخ گفت: صدام می‌خواست انقلاب را از بین ببرد و اصلاح‌طلبان هم همین را می‌خواستند. نمی‌دانستند كه حزب‌الله مثل شیر ایستاده است. یقین بدانید این ملت اجازه نمی‌دهد ستون پنجم آمریكا وارد این كشور شود.

وی درپی شعارهایی كه دانشجویان می‌دادند خطاب به آنان گفت: شما اگر این كار را نمی‌كردید، من اسناد را رو نمی‌كردم و باعث نمی‌شدم كه این همه خجالت بكشید. خودتان باعث شدید این همه خجالت بكشید، نگاه خود را از فتنه‌گران جدا كنید به نفع‌تان است با طناب پوسیده آن‌ها ته چاه نروید. اصلاحات از شما سوءاستفاده كرد و آخر سر هم گفت جنبش دانشجویی حرف مفت است.

در این هنگام عده‌ای از دانشجویان شعار دادند: «دانشجو بیدار است از اصلاحات بیزار است».

شریعتمداری گفت: آقای خاتمی اگر می‌خواست پاینده باشد نمی‌رفت پیش جورج سورس و قرار ملاقات نمی‌گذاشت و دست مدیركل ناتو را نمی‌گرفت. در حالی كه آن شخص قبلا نخست‌وزیر دانمارك بوده و از كاریكاتوری هم كه در آن زمان كشیده بودند، حمایت كرده بود اما خاتمی با چه شوقی دست داد.

وی به دانشجویان گفت:‌برای جورج سورس كف بزنید.

عده‌ای از دانشجویان در مقابل علیه كیهان و اسراییل همزمان شعار دادند.

آنها همچنین شعارهای شدید اللحنی علیه شریعتمداری سرمی‌دادند و عده‌ای دیگر شعار «مرگ بر ستون پنجم آمریكا و اسرائیل» را فریاد می‌زدند.

شریعتمداری در پایان سخنان خود خطاب به دانشجویان گفت: به جای این‌كه بنده سخنرانی 45 دقیقه‌ای خود را ایراد كنم، شما خود زمینه‌ای را فراهم آوردید كه كپسولی از مطالبم را بگویم. شما باعث شدید بفهمم چقدر كیهان در دشمن‌سوزی موفق بوده است.

سیام**9012
۰ نفر