۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶
کد خبر: 80940909
T T
۰ نفر

صدور 800 مدرك تخصصی حفظ برای حافظان قرآن كریم

۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶
کد خبر: 80940909

تهران - مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكریم گفت: از مجموع سه هزار و 91 نفر از راه یافتگان به مرحله دوم آزمون اعطای مدرك تخصصی به حفاظ قرآن كریم، پس از داوری 800 نفر موفق به اخذ این مدرك در درجات مختلف شدند.

'جواد تجلیان' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: از این تعداد و در رشته حفظ پنج جزء ، 143 نفر كه به منظور آشنایی با روند برگزاری این آزمون شركت كرده بودند قبول شدند كه برای آنان گواهینامه صادر خواهد شد.

وی افزود: همچنین در رشته حفظ 10 جزء، 245 نفر موفق به كسب مدرك درجه پنج، حفظ 20 جزء 88 نفر موفق به دریافت مدرك درجه چهار و حفظ كل قرآن كریم نیز 324 نفر موفق به احراز امتیاز لازم و دریافت مدرك درجه سه شدند.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكریم با بیان اینكه نتایج این آزمون و اسامی قبول شدگان از ساعت 14 امروز - 17 آذرماه - روی پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.telavat.ir قابل مشاهده است، اضافه كرد: پس از تكمیل مدارك قبول شدگان و امضای مدرك آنان از سوی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تا پایان امسال این مدارك به افراد اعطا می شود.

تجلیان با اشاره به اینكه از میان مدارك صادره، حافظان كل قرآن كریم بیشترین آمار قبول شدگان را داشته اند، توضیح داد: برای افرادی كه موفق به كسب امتیاز لازم مطابق با مدارك اخذ شده در سال های گذشته شده اند، مدرك جدید صادر نخواهد شد و این افراد می توانند در دوره بعدی آزمون برای شركت در درجه بالاتر اقدام كنند.

وی یادآورشد: همچنین 27 نفر از شركت كنندگان در دومین مرحله آزمون اعطای مدرك تخصصی به حفاظ برای حضور در آزمون مرحله سوم پذیرفته شده اند.

وی اظهار داشت: این آزمون 27 دی ماه به صورت متمركز در تهران برگزار می شود و كتاب سه جلدی 'قاموس قرآن' نوشته آیت الله سید علی اكبر قرشی به عنوان منبع در نظر گرفته شده است.

مدیرامور ارتباطات سازمان دارالقرآن الكریم با بیان اینكه آزمون مرحله سوم به صورت كتبی برگزار خواهد شد، افزود: افرادی كه نسبت به نتایج مرحله دوم معترض هستند می توانند تا 25 آذرماه اعتراض خود را به صورت مكتوب به شماره نمابر 77607547 ارسال كنند.

تجلیان با اشاره به اینكه تلاش داریم برای اولین بار ریز نمرات آزمون را از اول دی ماه روی پایگاه اینترنتی تلاوت قرار دهیم، خاطرنشان كرد: در مجموع حدود 30 هزار نفر در هشت دوره برگزاری آزمون اعطای مدرك تخصصی به حفاظ قرآن كریم شركت كرده اند كه در نهایت دو هزار و 785 نفر موفق به اخذ این مدرك در درجات یك تا پنج شده اند.

طرح ارزیابی و اعطای مدرك تخصصی به حفاظ قرآن بر اساس مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی همه ساله یك دوره و در چهار مرحله به همت دبیرخانه طرح مستقر در سازمان دارالقرآن الكریم برگزار می شود.

فراهنگ (4)**1883**1588