۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۵
کد خبر: 80943487
T T
۰ نفر
عملكرد تجاري منطقه آزاد چابهار در آبان ماه 92 افزايش يافت

چابهار – ايرنا - مدير عامل سازمان منطقه آزاد تجاري –صنعتي چابهار گفت: عملكرد تجاري اين منطقه در آبان ماه سال 92 نسبت به ماههاي گذشته از رشد قابل توجه اي برخوردار بوده است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد چابهار ' حامد علي مباركي ' افزود: پيش بيني مي شود اين روند رشد با توجه به سياست هاي دولت تدبير و اميد و حمايت هاي دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد ادامه يابد.

وي افزود: بيش از 52 ميليون دلار ارزش صادرات و واردات كالا از اين منطقه در آبان ماه انجام شده كه عمده كالاهاي وارداتي عبارتند از لوازم برقي و صوتي و تصويري، پوشاك، موادغذايي، لاستيك و كالاي صادراتي شامل چاي، لوازم آرايشي و بهداشتي، پتو و مواد شيميايي بوده است.

به گفته وي ، واردات و صادرات كالاهاي تجاري و مسافري به داخل محدوده منطقه آزاد در اين مدت در آبان ماه رشد نسبتا خوبي را نسبت به ماههاي گذشته تجربه كرده است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاكيد كرد: راه اندازي ترانزيت از مبدا بندر و منطقه آزاد چابهار باعث توسعه همه جانبه شرق كشور خواهد شد.

مباركي خاطرنشان كرد: منطقه آزاد چابهار به لحاظ امتيازات و تسهيلات قانوني و همچنين موقعيت استراتژيك مناسب، از جمله معافيت مالياتي 20 ساله سرمايه گذاري، اجاره بلند مدت زمين به سرمايه گذاران خارجي و آزادي ورود و خروج سرمايه اتباع خارجي، اعطاي مجوز تاسيس شعب بانك ها و بيمه هاي خارجي، آزادي واردات و صادرات شرايط مناسبي براي سرمايه گذاران خارجي فراهم كرده است.

وي تصريح كرد: سازمان منطقه آزاد به عنوان يك بنگاه اقتصادي اهداف بزرگي را در جهت رفع محروميت منطقه و ايجاد زيرساخت هاي لازم به منظور سرمايه گذاري و اشتغال مولد در اين نقطه جغرافيايي سرزمين ايران اسلامي بر عهده دارد.

وي ادامه داد: مديريت جديد عزم خود را جزم كرده تا با بهبود فضاي كسب و كار موجبات انجام سرمايه گذاري هاي كلان اقتصادي را در منطقه فراهم كند و اهداف پيش بيني شده را در مسووليت هاي سازمان منطقه آزاد به نحو مطلوب به انجام رساند. ك/1

1744/ 653