۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۲۰:۲۳
کد خبر: 80943781
T T
۰ نفر
امام جمعه يزد :كارت هوشمند ملي تسهيل كننده كار مردم است

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: صدور كارت هوشمند ملي از مهمترين زير ساخت هاي الكترونيكي شدن خدمات دولت و تسهيل كننده كار مردم است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، آيت الله ' محمد رضا ناصري ' روز دوشنبه در بازديد از اداره كل ثبت احوال يزد افزود: خدمات به مردم توسط ثبت احوال بايد علمي ، روز آمد و بر اساس شرايط مقتضيات زمان صورت گيرد .

وي خاطرنشان كرد: در سال هاي اخير در حوزه خدمات مختلف به مردم توسط ثبت احوال كارهاي بسيار خوبي انجام شده و بايد اين روند روز به روز شتاب بهتر و بيشتري بگيرد .

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد اظهار داشت: با فراگير و عمومي شدن اين كارت و ايجاد زير ساخت هاي لازم زمينه تسهيل در ارائه بهتر خدمات به مردم مومن در سطح استان يزد فراهم مي شود .

ناصري تصريح كرد: ثبت احوال يك نهاد مهم حاكميتي و فرهنگي محسوب مي شود كه گنجينه گرانبهايي از اسناد است كه همه رويدادهاي زندگي را ثبت و نگهداري مي كند.

وي گفت: بدون شك براي موفقيت در عرصه هاي مختلف به اسناد و اطلاعات ذي قيمت نياز مبرم است و دولت بر اساس همين موارد مي تواند با برنامه ريزي اهداف نظام را دنبال كند .

امام جمعه يزد ضمن بازديد از فعاليت هاي اين اداره كل و گنجينه اسناد هويتي مشاهير و مفاخر استان از تلاش هاي بعمل آمده طي سال هاي اخير قدرداني كرد .

مديركل ثبت احوال استان نيز در اين ديدار با اشاره به كاربردهاي كارت هوشمند ملي گفت: كارت‌هاي جديد به عنوان كليد ورود به دولت الكترونيك و حركت به سمت جامعه اطلاعاتي اين فرصت را فراهم مي كند تا افراد به شيوه اي امن وارد فضاي ديجيتالي شوند .

' سيد محمد طباطبايي ' افزود: كارت هوشمند ملي با داشتن يك ريزپردازنده قادر است اطلاعات همه كارت هاي ديگر را در خود جمع كند و در آينده با اجراي اين طرح اطلاعات مربوط به گواهينامه ، كارت سوخت ،كارت سلامت،كارتهاي دانشجوئي و پرسنلي به اين كارت منتقل خواهد شد و افراد را از به همراه داشتن چندين كارت بي نياز خواهد كرد .

وي گفت: اين كارت با ارائه سه كاربرد اصلي شناسايي، تصديق هويت و امضاي ديجيتال اين امكان را فراهم مي‌كند تا بتوان از كارت به عنوان يك ابزار چندكاره استفاده كرد.ك2

7536/1968