۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۸:۵۹
کد خبر: 80944084
T T
۰ نفر
برخی قوانین متناقض كار ذی حسابان را با چالش مواجه كرده است

یاسوج - استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: برخی تناقض ها در قوانین و دستورالعمل های ابلاغی به ویژه در سال های گذشته كار ذی حسابان در دستگاه های مختلف اجرایی را با چالش مواجه كرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی دوشنبه شب در جمع ذی حسابان دستگاه های اجرایی كهگیلویه وبویراحمد اظهار كرد: كمبود اعتبارات و منابع بودجه ای لازم در این سال های اخیر و برخی فشارها و ملاحظات اداری نیز بر مشكلات و سختی كار این افراد افزوده است.

وی ذی حسابان را افسران و پیش قراولان مقابله با هرگونه انحرافات مالی در دستگاه های اجرایی توصیف كرد.

خادمی بیان كرد: وظیفه اصلی ذی حسابان علاوه بر جلوگیری از تخطی ها و انحرافات مالی در بدنه و مجموعه یك نهاد اجرایی كار نظارت قبل از هزینه را كه وظیفه ای سخت و با اهمیت است نیز برعهده دارند.

وی اظهار كرد: ذی حسابان در حقیقت هم وظیفه نظارتی و بازدارندگی در مسایل مالی و بودجه ای دستگاه را عهده دار هستند و هم نقش قاضی و یك پلیس را در این زمینه ایفا می كنند.

خادمی با بیان اینكه بسیاری از مدیران در دستگاه های اجرایی این استان شرایط لازم برای احراز مدیریت را ندارند ، اظهار كرد: یكی از مهمترین شرایط لازم داشتن اطلاعات و اشرافیت نسبت به قوانین و مقررات و به ویژه دستورالعمل های بودجه ای و هزینه ای است.

استاندار كهگیلویه وبویراحمد افزود: این در حالی است كه بسیاری از مدیران فاقد این شرایط هستند و اشرافیت و آگاهی آنها نسبت به قوانین و مقررات مالی و بودجه ای بسیار ضعیف است.

وی عنوان كرد: همین ضعف مدیران در نداشتن آگاهی نسبت به قوانین و مقررات مالی یك چالش جدی در كار ذی حسابان دستگاه های اجرایی محسوب می شود.

وی افزود: با وجود چنین موانع و معضلاتی كه فراروی كار ذی حسابان است باید به امر آموزش مدیران و مسوولان مالی در دستگاه های اجرایی توجه بیشتری شود.

وی با مهم خواندن وظیفه ذی حسابان یادآور شد: آنها بارها در نقش مشاور و مفسر قوانین و مقررات مالی برای مدیران و حتی برخی دستگاه های نظارتی نیز ظاهر می شوند.

استاندار كهگیلویه وبویراحمد تاكید كرد: ذی حسابان به جای اینكه منابع مالی و بودجه ای برخی دستگاه های اجرایی این استان را به دلیل سهل انگاری و ضعف مدیر به خزانه برگشت دهند مدیران را در رسیدن به راه حل های قانونی برای هزینه كرد درست و صحیح این منابع یاری دهند.

وی با اشاره به بروز برخی مشكلات و معضلات مالی و بدهكاری دستگاه های مختلف اجرایی و خدماتی نسبت به همدیگر یادآور شد: باید بتوان با همدلی و ایجاد یك راه حل مناسب و برنامه ریزی مدون مشكلات را كاهش و راه را برای توسعه همه جانبه استان هموار كرد.

671/7530