۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 80946561
T T
۰ نفر

دو نسخه قرآن هنری و نفیس در قم رونمایی شد

۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 80946561
دو نسخه قرآن هنری و نفیس در قم رونمایی شد

قم- ایرنا- كوچكترین قرآن نقره و جواهر و نخستین قرآن خطی جهان با تركیبی از خطهای ثلث، نسخ و ریحان، شب گذشته در حضور آیات 'ناصر مكارم شیرازی' و 'عبدالله جوادی آملی' از مراجع تقلید، در قم رونمایی شد.

كاتب نخستین قرآن خطی جهان با سه خط تركیبی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در كتابت این قرآن سعی كرده ام طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، در نوع نگارش كلام وحی نوآوری را مدنظر قرار دهم.

'سید اصغر موسویان' افزود: این قرآن با یك قطعه فلز و در چهار رنگ مشكی، آبی، سبز و قرمز در 55 صفحه در اندازه های 32 در 45 سانتی متر و با وزن 30 كیلوگرم كتابت شده است.

وی با بیان اینكه زمان نوشتن این قرآن، دو هزار ساعت به طول انجامید، بیان كرد: این اثر سیزدهمین اثر كتابت قرآنی من است و تاكنون در خطهای نسخ، ثلث، شكسته و شكسته نستعلیق قرآن كتابت كرده ام.

مدیر فرهنگی تبلیغی دفتر رییس جمهوری هدف از كتابت این قرآن را توسعه فعالیتهای قرآنی در كشور عنوان و بیان كرد: مسوولان فرهنگی باید بیش از این برای گسترش فعالیتهای قرآنی بویژه میان نسل جوان تلاش كنند.

موسویان با بیان اینكه 25 لوح تقدیر از دست رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در حوزه فعالیتهای قرآنی دریافت كرده است، تصریح كرد: حمایتهای معنوی رهبر فرزانه انقلاب، مراجع و علما خستگی را از تن كاتبان و همه فعالان قرآنی بیرون می كند.

وی تاكید كرد: فعالان قرآنی بیش از حمایتهای مالی، به حمایتهای معنوی احتیاج دارند.

كاتب كوچكترین قرآن نقره و جواهر جهان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این قرآن در ابعاد 13 در 17 سانتی متر در یك ورق نقره یك رو حكاكی شده است.

'رائین اكبری خانزاده' خط نوشتاری این قرآن را فارسی عنوان كرد و افزود: كتابت این قرآن دو هزار و 100 ساعت زمان برد و در ساخت قاب این قرآن نفیس نیز از جواهرات استفاده شده است.

به گفته وی، هزینه كتابت این قرآن 50 میلیون تومان بوده و از سوی كاتب تامین شده است.

وی با بیان اینكه 15 سال است كه به كتابت قرآن مشغول است، تصریح كرد: هیچ حمایتی از سوی مسوولان دریافت نكرده ام، ولی حمایت مراجع بزرگترین انگیزه من در این فعالیتها بوده است.

كتابت قرآن در دو ورق طلا و ابعاد 13 در 17 سانتی متری و همچنین كتابت قرآن در دو ورق كاغذ و در ابعاد پنج در هفت سانتی متری از دیگر كارهای ارزشمند این هنرمند است. ك/4

/7404/ 380/ 684
۰ نفر