جشن مهرگان به تعویق افتاد

۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85612931
جشن مهرگان به تعویق افتاد

تهران- ایرنا- انجمن زرتشتیان تهران از جابجایی زمان برگزاری جشن مهرگان به دلیل اعلام عزای عمومی و شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان خبر داد.

به گزارش ایرنا از انجمن زرتشتیان تهران، آیین جشن ‌مهرگان به همراه گهنبار دانش آموزی، امسال به دلیل پنج روز عزای عمومی در سراسر کشور، بامداد آدینه ۱۳ مهر از ساعت ۹:۳۰ در همایشگاه مارکار تهرانپارس برگزار خواهد شد. غرفه های فروش همکیشان نیز از بامداد آدینه در همایشگاه مارکار تهرانپارس برقرار خواهد بود.

قرار بود برنامه های آیین مهرگان در تهران فردا، ۱۰ مهر برگزار شود که در پی رخدادهای اخیر منطقه و اعلام عزای عمومی این مراسم به جمعه موکول شد.

مهرگان پس از نوروز به عنوان بزرگ‌ترین جشن ایرانیان باستان است که با اعتدال پائیزی و زمان برابری شب و روز پیوند داشته و در دوره‌هایی از دوران باستان که آغاز پاییز، آغاز سال نو بوده برگزار می‌شده است.

جشن مهرگان به عنوان آیین مشترک ایران و تاجیکستان هم اکنون در بین جوامع روستایی زرتشتیان ایران و مردم تاجیکستان برگزار می‌شود. مهرگان را می توان آیین شکرگذاری از نعمت های الهی دانست و گفتمانی است که انسان را به ایجاد رابطه صلح‌آمیز با طبیعت دعوت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha