۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 80948205
T T
۰ نفر
برف و كولاك اهالي 500 روستاي استان اردبيل را خانه نشين كرد

اردبيل- ايرنا- مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت : با ادامه موج سرما و بارش شديد برف بيش از 500 روستاي استان اردبيل در محاطره برف و كولاك قرار گرفتند.

علي يوسف زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين روستاها بيشتر در شهرستان هاي نير، مشگين شهر، نمين، سرعين و اردبيل قراردارند .

مديركل مديريت بحران استان اردبيل نيز به خبرنگار ما گفت : اكثر راه هاي اصلي و فرعي استان هم اكنون باز است و رفت و آمد در آنها جريان دارد ولي به دليل لغزنده بودن سطح معابر، تردد در آنها تنها با استفاده از زنجير چرخ، مه شكن و ساير تجهيزات ايمني امكان پذير مي باشد.

علي اسلامي بيان كرد: براساس شرايط جوي موجود عوامل راهداري، هلال احمر و پليس راه استان بخصوص در شهرستان هاي نير و مشگين شهر كه بارش برف در آنها همراه با كولاك مي باشد، در آماده باش كامل هستند.

وي افزود: در راه هاي برف گير استان از جمله گردنه هاي حيران، بودالالو، الماس، لنگان و صايين كه بارش برف شدت بيشتري نسبت به نقاط شهري دارد ، اختلال در رفت و آمد را شاهديم و براين اساس به رانندگان وسايل نقليه شخصي توصيه مي شود از تردد غير ضروري در اين گردنه ها خودداري كنند.

بنابر اطلاعيه اداره كل هواشناسي استان اردبيل، در اغلب شهرستان هاي استان اردبيل دما بين منفي 3 تا 8 درجه سانتيگراد درنوسان است .

اين اداره كل پيش بيني كرد كه با قطع بارش برف و صاف شدن آسمان در ابتداي هفته آينده، دماي هوا بطور محسوس افت پيدا كرده و در بيشتر مناطق به منفي 10 تا 20 درجه سانتيگراد برسد.

براين اساس از رانندگان خواسته شده تا از تردد غير ضروري در محورهاي مواصلاتي استان خودداري كرده و خانواده ها به منظور جلوگيري از افت فشار گاز شهري در مصرف گاز صرفه جويي كنند.

همچنين براي جلوگيري از خسارت يخبندان به كشاورزان منطقه توصيه مي شود نسبت به تنظيم دماي انبارها، گلخانه ها، مراكز مرغداري و دامداري ها اقدام كنند.

گفتني است هم اكنون ارتفاع برف در مركز استان حدود 50 سانتي متر مي باشد و بارش برف همچنان با شدت ادامه دارد و پيش بيني مي شود بارش برف همراه با وزش باد و مه تا ساعات پاياني امروز ادامه داشته و از فردا بارش هاي پراكنده همراه با كاهش موقتي ابر را شاهد باشيم.

همچنين به علت بارش شديد برف اداره كل آموزش و پرورش استان اردبيل روز پنجشنبه مقاطع تحصيلي در شهرستان هاي اردبيل، سرعين و گرمي مقطع ابتدايي و دوره اول متوسطه پارس آباد مغان را تعطيل اعلام كرد.

8123/530