۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 80955806
T T
۰ نفر

اداره بافت تاريخي در شهرداري كاشان ايجاد شد

۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 80955806
اداره بافت تاريخي در شهرداري كاشان ايجاد شد

كاشان – ايرنا – شهردار كاشان از تاسيس اداره بافت تاريخي در اين شهرداري خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره ميراث فرهنگي، صنايع، و گردشگري كاشان ' سيد محمد ناظم رضوي' در نخستين نشست مشترك با سرپرست اين اداره گفت: شهرداري كاشان اهتمام جدي براي حفاظت و رسيدگي بيشتر به محدوده بافت تاريخي با در نظر داشتن ارزش ها و اصالت هاي آن در نظر گرفته است.

وي افزود: شهرداري كاشان براي بهبود كيفيت زندگي در بناهاي تاريخي در اين بافت برنامه ريزي جدي و وسيع در رسيدن به اين اهداف پيش بيني كرده است.

وي خاطر نشان كرد: توجه به بافت تاريخي كاشان و مداخله در آن بايد با محوريت توجه به نيازمندي هاي مردمي و رعايت حفظ بناهاي ارزشمند و رفع نواقص و امكان نوسازي در محل بناهاي فاقد ارزش تاريخي با لحاظ و رعايت ضوابط طرح و سيما و منظر بافت و رعايت الگوها انجام گيرد.

سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان نيز در اين نشست تعامل و همكاري اين اداره را گامي مثبت براي حفظ هويت تاريخي و توسعه گردشگري و صنايع دستي شهرستان دانست.

'مهران سرمديان' اظهار داشت: يكي از اهداف ميراث فرهنگي تعامل گسترده با شهرداري براي استفاده از توانمندي هاي ويژه ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي شهرستان است.

وي با اشاره به قابليت هاي بالاي آثار تاريخي و صنعت گردشگري در رشد و توسعه شهرستان كاشان بر ضرورت همكاري بيش از پيش ساير دستگاه ها به ويژه شهرداري با ميراث فرهنگي تاكيد كرد.

وي همچنين خواستار تشكيل كارگروه هايي مشترك بين اين اداره و شهرداري كاشان شد و گفت: تشكيل كارگرو ه هاي گردشگري و بافت تاريخي كاشان، جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز از مهمترين مواردي است كه در سايه همكاري گسترده شهرداري و ميراث فرهنگي امكان پذير است.

سرمديان، كاشان را يكي از قطب هاي گردشگري ايران عنوان كرد و افزود: وجود محوطه 9 هزار ساله سيلك، مجموعه جهاني باغ موزه فين ،آب انبارهاي متعدد، وجود 600 خانه تاريخي، وجود صنايع دستي كهن و هزاران بسته فرهنگي اين شهر در تاريخ و باستان شناسي،كاشان را به مهد تمدن ايران تبديل كرده است.

562/1042