۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۴۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84955128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان بر حفظ بافت تاریخی فین کاشان

کاشان- ایرنا -مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان اصفهان گفت: ادامه بلوار برادران شهید کشمشی که در محدوده منطقه تاریخی فین باید بدون هیچ آسیبی به بافت تاریخی این منطقه به سرانجام برسد.

به‌گزارش یکشنبه شب روابط‌عمومی اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان، علیرضا ایزدی در بازدید از منطقه تاریخی فین بزرگ شهر کاشان،افزود: بی‌تردید شهر تاریخی کاشان نیز همچون سایر مناطق استان و حتی کشور، در عبور از سنت و در عصر مدرنیته به سر می‌برد و باید تلاش کنیم هرگونه تغییر در بافت تاریخی و ساختار حیات اجتماعی این مردم بر اساس حفاظت از میراث‌فرهنگی تحقق یابد چون آینده هویتی این سرزمین درگرو حفاظت از میراث‌فرهنگی است.

وی اظهار کرد:هویت و میراث‌فرهنگی فراتر از هرگونه نگاه‌های رایج در حیات اجتماعی و فرهنگی امروز ایرانیان است. باید آینده‌نگر بود و تلاش کرد تا نسل جوان ایرانی با هویت خود آشنا شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه با حفظ هویت میراث شهری، مصلحت مردم را در احداث بلوار شهید کشمشی کاشان در نظر می‌گیریم بیان کرد: بر تحقق هویت شهر کاشان بر اساس حفاظت از میراث‌فرهنگی تاکید می کنیم.

منطقه عالم‌پرور کاشان، به عنوان نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک با پیشینه‌ بیش از هفت هزار سال به عنوان پایگاه تاریخ تمدن بشری درخشان در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری محسوب می‌شود و مجموعه باغ جهانی فین این شهرستان نیز از پربازدیدترین مکان تاریخی و گردشگری کشور است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha