۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۸:۵۷
کد خبر: 80960612
T T
۰ نفر
وزارت خارجه برای آسانی تردد زائران عتبات عالیات در مهران تلاش كند

ایلام- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: وزارت امور خارجه باید در تماس و مذاكره رو در رو با مقام های عراقی برای آسان سازی تردد زائران عتبات عالیات در مرز بین المللی مهران به عنوان مهمترین خروجی كشور تلاش كند.

حجت الاسلام والمسلمین 'محمدنقی لطفی' روز شنبه در حاشیه دیدار از پایانه مسافری و نشست ساماندهی مرز مهران در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار كرد: با توجه به سیل ورود عاشقان سیدالشهدا(ع) برای عبور از مرز مهران مسوولان باید زمینه سفر زائران را برای شركت در آیین های اربعین حسینی در كربلای معلی فراهم كنند.

وی افزود: سال های گذشته در روزهای منتهی به اربعین تنها 50 تا 70 هزار نفر از این مرز عبور می كردند اما امروز تاكنون این میزان به 200 هزار نفر رسیده كه به طور قطع در سال آینده نیز افزایش می یابد، بنابراین نیاز به توجه بیشتر مسوولان ارشد كشور در زمینه خدمات دهی مناسب به زائران است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با قدردانی از تكریم زوار از سوی مردم شهر مرزی مهران در این روزها بیان كرد: مهرانی ها گام های بلندی در پیوند با پذیرایی از زائران برداشته اند كه این كار بی شك نزد خداوند متعال بدون پاداش نخواهد بود، زیرا روایت های بسیاری در موضوع اهمیت پذیرایی از زائران امام حسین (ع) نقل شده است.

لطفی بر هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی استان و شهرستان مهران برای بازگشت زائران پس از آیین های اربعین حسینی تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، پایانه مرزی مهران در 85 كیلومتری جنوب باختری ایلام اكنون شلوغ ترین و پرازدحام ترین كانون سفر زوار عتبات عالیات و سوگواران اربعین حسینی در عراق است.

برپایه اعلام رسمی، از نزدیك به دو هفته پیش تاكنون بیش از 200 هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی كه بیشتر آنان برای شركت در آیین های اربعین حسینی به كربلا سفر می كنند از راه پایانه مرز بین المللی مهران راهی عراق شده اند.

موج مشتاقان امام حسین (ع) برای سفر به عراق و شركت در آیین های عزاداری اربعین همچنان در شهر و پایانه مرزی مهران حضور دارد. ك/3

7170/565