۷ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8096311
T T
۰ نفر

در میان اعتراض شهروندان ژاپنی ؟

۷ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8096311
در میان اعتراض شهروندان ژاپنی ؟ ناوهواپیمابر رونالد ریگان در بندری در ژاپن پهلو گرفت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/07 سیاسی.ژاپن.هواپیمابر .دریایی توکیو- ناوهواپیمابر رونالد ریگان روز دوشنبه در بندر ساسائه بو واقع در استان ناگاساکی ، محل استقرار پایگاه نیروی دریایی آمریکا ، پهلو گرفت.
به گزارش خبرگزاری کیودو، ناو هواپیمابر 102 هزار تنی رونالد ریگان دهمین ناوهواپیمابر هسته ای آمریکا از سال 1968 میلادی است که در بندر ساسائه بو ژاپن پهلو می گیرد.
به گزارش ایرنا به نقل از کیودو، این ناو هواپیمابر در میان اعتراضات شهروندان ژاپنی و دیگر مخالفان حضور ناو هواپیمابر هسته ای آمریکا وارد بندر ساسائه بو در استان ناگاساکی شد.
به گزارش کیودو به نقل از مقامات شهر ساسائه بو که توسط وزارت امور خارجه ژاپن از حضور این ناوهوپیمابر مطلع شده بودند، ناوهواپیمابر رونالد ریگان برای تهیه مایحتاج و استراحت خدمه آن در بندر ساسائه بو پهلو گرفته است و بر اساس برنامه زمانبندی شده قرار است عصر روز جمعه این بندر را ترک کند.
این برای دومین بار از سال گذشته میلادی (2007) تاکنون است که ناو هواپیمابر رونالد ریگان در بندر ساسائه بو ژاپن پهلو می گیرد.
این ناو هواپیمابر که دارای چهار هزار و 266 خدمه است بندر سان دیه گو در کالیفرنیا را در ماه ژوئن سال جاری میلادی با هدف کمک به آسیب دیدگان توفان فیلیپین ترک کرد و امروز از طریق کره جنوبی وارد بندر ساسائه بو ژاپن شد.
این گزارش می افزاید: حساسیت در خصوص حضور ناو هسته ای آمریکا در بندر ساسائه بو بدین دلیل است که ناگاساکی نیز پس از هیروشیما در اواخبر جنگ جهانی دوم مورد حمله اتمی آمریکا قرار گرفت.
آساق 1366**280** شماره 019 ساعت 08:28 تمام
۰ نفر