۳ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 80965242
T T
۰ نفر
سرانه فضاي سبز شهرقدس تا پايان امسال به حدود 9 مترمربع مي رسد

شهرقدس – ايرنا - مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري قدس، سرانه فضاي سبز موجود را حدود هشت مترمربع اعلام كرد و گفت: براساس برنامه ريزي صورت گرفته اين شاخص تا پايان سال جاري به حدود 9 مترمربع مي رسد.

'اكبر ذبيحي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: افزون بر ساخت بوستان دانيال با سه هزار مترمربع مساحت ، احداث دو پارك محلي در اين منطقه جريان دارد.

وي در عين حال وضعيت سرانه فضاي سبز شهرقدس را ناكافي دانست و اظهار اميدواري كرد با برنامه ريزي مناسب بتوان اين متغيير را افزايش داده و مكاني مناسب را براي سپري كردن اوقات فراغت شهروندان تهيه كرد.

ذبيحي با اشاره به اجراي طرح آبياري تحت فشار در برخي از بوستان ها و معابر عمومي منطقه، گفت: نزديك به ده كيلومتر لوله گذاري براي آبياري تحت فشار انجام شده است تا استفاده بهينه از اين موهبت الهي انجام گيرد.

وي با اشاره به توسعه فضاي سبز و جنگلكاري در اين شهرستان، گفت: 12 هكتار از عرصه پادگان هاي مقداد و خيبر واقع در تپه هاي شمال غربي شهرستان قدس، آماده درختكاري شده است.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قدس، تصريح كرد: علاوه بر اين 5 هكتار نيز در محل امامزاده حضرتين (ع) اين شهر براي درختكاري آماده سازي مي شود.

ذبيحي با اشاره به فرا رسيدن زمان هرس درختان گفت: فرم دهي و هرس درختان و درختچه هاي خيابانها، بلوارها و ميادين شهر، آغاز شده و تاكنون 40 درصد پيشرفت داشته و پيش بيني مي شود تا 15 اسفند به طول بيانجامد.

وي با اشاره به آماده سازي گلخانه تونلي شهرداري قدس با مساحت هزار متر مربع، گفت: در سال جاري در اين گلخانه، 30 هزار بذر بلوط، 5 هزار بذر كاج، 5 هزار سرو نقره اي، 10 هزار بذر زيتون تلخ كاشته شده تا پس از رشد و تبديل شدن به نهال به سطح شهر و بوستانها براي غرس فرستاده شوند.

تهرام/5570/519/564/