۴ دی ۱۳۹۲، ۸:۵۹
کد خبر: 80966091
T T
۰ نفر
طرح تربيت حافظان قرآن از اولويت هاي اوقاف و امور خيريه است

سمنان - ايرنا - مدير كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان فعاليت در حوزه قرآني و اجراي طرح تربيت حافظان قرآن را از محورها دانست و گفت: با توجه به بافت مذهبي شهرستان مهديشهر زمينه بسيار مناسبي براي اجراي مطلوب اين طرح در اين شهرستان فراهم است.

حجت الاسلام 'عبدالله واحدي' روز سه شنبه آيين معرفي سرپرست جديد اوقاف شهرستان مهديشهر با اشاره به حوزه هاي مختلف كاري در ادارات اوقاف و امور خيريه اظهار داشت : ادارات اوقاف و امور خيريه در سه حوزه موقوفات، بقاع متبركه و اماكن مذهبي و فعاليتهاي قرآني فعاليت مي كنند.

وي اولويت ويژه بخش بقاع متبركه را تهيه طرح جامع براي بقاع متبركه مهديشهر دانست و افزود: با توجه به موقعيت ويژه اين شهرستان، بايد با تهيه طرح جامع بقاع متبركه و اجراي عمليات عمراني در اين بقاع متبركه زمينه را براي جذب گردشگران مذهبي در اين اماكن فراهم كرد و صنعت گردشگري مذهبي را در اين شهرستان توسعه دهيم.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان خواستار همكاري ساير دستگاههاي شهرستان بويژه فرمانداري مهديشهر در اجراي اين مهم شد.

واحدي با اشاره به اقدامات انجام شده در سالهاي اخير در حوزه موقوفات گفت: در حوزه موقوفات نيز با راه اندازي سامانه جامع مديريت و اطلاعات موقوفات و بقاع متبركه تحولي عظيم در اين حوزه در حال وقوع است و بوسيله اين سامانه جلوي بسياري از سوء استفاده ها گرفته مي شود.

وي بروز رساني مال الاجاره موقوفات و درآمد دار كردن موقوفات فاقد درآمد را از اولويتهاي اداره كل اوقاف و امور خيريه در حوزه موقوفات عنوان كرد.

در اين آيين كه فرماندار و مسوولين اجرايي شهرستان مهديشهر حضور داشتند سرپرست جديد اوقاف و امور خيريه شهرستان مهديشهر معرفي شد.

در اين نشست از زحمات حجت الاسلام 'محمد رمضاني' در ايام سرپرستي اين اداره تقدير و 'محسن براتي' به عنوان سرپرست جديد مسئوليت اوقاف و امور خيريه شهرستان مهديشهر را بر عهده گرفت.ك/1

599/608