۴ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80966996
T T
۰ نفر

خبرهای كوتاه از جشنواره فیلم فجر

۴ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80966996
خبرهای كوتاه از جشنواره فیلم فجر

تهران - ایرنا - سی و دومین جشنواره فیلم فجر از یك عمر تلاش هما روستا بازیگر پیشكسوت سینمای ایران تقدیر می كند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، هما روستا در كارنامه هنری خود فعالیت های پرشماری در حوزه بازیگری به ثبت رسانده است.

حضور هما روستا در سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر، بابازی در فیلم گزارش یك قتل به كارگردانی محمدعلی نجفی آغاز شد. روستا در سال 1366 در فیلم «پرنده كوچك خوشبختی» ساخته پوران درخشنده بازی كرد و نامزد دریافت لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در همان سال شد.

در سال 1369 جایزه بهترین بازیگر جشنواره فرهنگی هنری روستا به «هما روستا» برای بازی در فیلم «ملك خاتون» به كارگردانی حسن محمدزاده رسید.

فیلم بزرگداشت هما روستا بازیگر پرآوزه سینما و تئاتر ایران توسط محمد علی سجادی كارگردان سرشناس ایرانی ساخته می شود.

مستند «حمید همای» زندگی هنری هما روستا و همسرش زنده یاد حمید سمندریان را مرور خواهد كرد. كار ساخت این فیلم مستند به تازگی آغاز شده و به دلیل فرصت كم تا جشنواره فیلم فجر آماده نمی شود.

اما به گفته محمد علی سجادی كارگردان فیلم حمید همای قرار است كلیپ های برگزیده فیلم در ایام برگزاری جشنواره در آیین های ویژه نكوداشت پخش شود.

دراین رویداد هنری از مهدی هاشمی نیز تقدیر خواهد شد.



** آمادگی حضور فیلم «افق، عمودی است» برای حضور در رخدادهای سینمایی داخلی و بین المللی

فیلم سینمایی «افق، عمودی است» كه اولین ساخته بلند هوشمند ورعی به شمار می رود با مدت زمان 3 ساعت در 15 پلان سكانس به تهیه كنندگی مشترك آموزشگاه آزاد سینمایی موج نو، هوشنگ ورعی، لطیفه عین جعفری و با مدیریت فیلمبرداری محمد رضا سكوت و صدابرداری حسن زاهدی و مهدی ابراهیم زاده تهیه و تولید شد.

كامران سحرخیز، امیرسحرخیز و فرهاد قدسی در استودیو روشنا ، جلوه های ویژه و اتالوناژ فیلم را تكمیل نموده و حسین ابوالصدق نیز در استودیو تك فیلم پارس به سرپرستی محمود سماك باشی ، امور صداگذاری و میكس نهایی صدای فیلم را به پایان رسانید.

هفت هنرجوی نو پا در سینما به نام های حمید پیش قدم، سعید اصغری، هدا ورعی، صارم جباری نیا، هیدا ورعی، نیكا خاكپور و سعید نقی لو پس از انجام تمرینات 3 ماهه در پلان سكانس های 30 الی 45 دقیقه ای این فیلم ایفای نقش كرده اند.

«افق، عمودی است» برای حضور در فستیوال های داخلی و خارجی آماده شده است.

هوشمند ورعی پس از پایان یافتن «افق، عمودی است»، مرحله پیش تولید دومین فیلم سینمایی خود را تحت عنوان «باران موش» آغاز كرده است.

«باران موش» با تلفیق بازیگران حرفه ای سینما و تعدادی دیگر از هنرجویان ممتاز موج نو كلید خواهد خورد و قسمتی از لوكیشن های فیلمبرداری نیز در كشورآلمان در نظر گرفته شده است.



** «ساروخ» به «روایت ناپدید شدن مریم» تغییر نام داد

فیلم سینمایی «ساروخ» به كارگردانی محمدرضا لطفی و تهیه كنندگی مرتضی شایسته تغییر نام داد و اسم «روایت ناپدید شدن مریم» برای آن انتخاب شد.

این فیلم اثری در ژانر وحشت است و سعی دارد نگاهی متفاوت به مقوله ماورای طبیعه داشته باشد.

داستان این فیلم در مورد مرتضی حسینی مستند ساز است كه در سال 1387 در پی حادثه ای در جاده‌ایی دور افتاده به كما می رود و همسرش مریم شریفی ناپدید می شود. او به همراه دوستش مجید شكری و یاسر جعفری در حال ساخت فیلمی مستند پیرامون نیروهای ماورایی بودند كما رفتن مرتضی سر آغازی است برای ....

«در روایت ناپدید شدن مریم»، رضا بهبودی، مجید شكری، یاسر جعفری، صدف بهشتی،افسانه ناصری، ملیسا ذاكری، آمنه سرابییان، مهدی حسینی نیا، میثم شاهدی، فوژان قبادیان و افشین یداللهی نقش آفرینی می كنند.

جشنواره بین المللی فیلم فجر بهمن ماه برگزار می شود.

فراهنگ**9266**1588