۸ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۰۹
کد خبر: 80972657
T T
۰ نفر

بلاتكليفي 250 رقبه موقوفه در شهرستان اسفراين

۸ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۰۹
کد خبر: 80972657
بلاتكليفي 250 رقبه موقوفه در شهرستان اسفراين

اسفراين - ايرنا - رييس اداره اوقاف و امور خيريه اسفراين گفت: با پيگيري انجام شده وضعيت مالكيت 250 رقبه موقوفه در اين شهرستان در بلاتكليفي قرار دارد.

حجت الاسلام 'عباسعلي خادمي' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار كرد: اكنون اداره اوقاف اسفراين تنظيم سند اجاره 150 رقبه را در دست اجرا دارد.

وي افزود: واقفان 100 رقبه موقوفه اين شهرستان نيز با وجود وقف املاك خود، حاضر به ارايه آن به اداره اوقاف نيستند.

به گفته وي 100 رقبه موقوفه در روستاي گردشگري رويين اسفراين وجود دارد كه دو سوم اين رقبات فاقد اجاره اند كه با تشكيل هيات امنا بزودي قرارداد اجاره اين رقبه ها نيز منعقد مي شود.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه اسفراين مهمترين مشكل در تملك رقبات موقوفي در اين شهرستان را عدم واگذاري آن از سوي مالكان و متصرفان عنوان كرد.

به گفته وي تاكنون موقوفاتي در روستاهاي گوريان، اردغان، نيشكيش، جوين، چهل حصار و شهر اسفراين شناسايي شده كه متصرفان حاضر به واگذاري آن نيستند.

رييس اداره اوقاف اسفراين گفت: امسال 10 موقوفه جديد در اين شهرستان كشف شده است.

خادمي مهمترين اقدام اداره متبوع خود در سال جاري را علاوه بر شناسايي موقوفات جديد، تنظيم سند بين شهرداري و اوقاف به منظور پرداخت اجاره از سوي اين نهاد براي موفوفه هاي قرار گرفته در طرح بازگشايي معابر دانست.

به گفته وي در اين خصوص تاكنون 29 قرارداد بين شهرداري و اوقاف اسفراين منعقد شده كه شهرداري در قبال اين اسناد اجاره اي حدود سه ميليارد و 100 ميليون ريال اجاره موقوفه هاي قرار گرفته در طرح را به اوقاف پرداخت كرده است. ك/3

7183/2712/626