۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۰
کد خبر: 85248771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار موقوفه و رقبه شناسایی نشده در مهریز یزد وجود دارد + فیلم

یزد - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز یزد گفت: چهار هزار موقوفه و رقبه شهری و روستایی مختلف به خصوص در بخش کشاورزی این شهرستان وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است.

به گزارش ایرنا، حسین زارع روز پنجشنبه به مناسبت هفته وقف در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان افزود: برای شناسایی رقبات و موقوفات مختلف در شهر و مناطق روستایی هرچند تاکنون با همکاری و پیگیری مسئولان و همراهی مردم اقدام شده ولی اصلا کافی نیست و نیازمند همت جمعی است.

وی به اهمیت شناسایی موقوفات و رقبات در شهرستان و عمل به نیات واقفان اشاره و عنوان کرد: انتظار است شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موقوفات در محلات مختلف در اسرع وقت نسبت به معرفی آن به اداره اوقاف و امور خیریه برای طی کردن مراحل قانونی و سنددار کردن آنها اقدام کنند.

این مسئول به اهمیت سند دار کردن موقوفات با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه در یکسال اخیر برای سنددار کردن موقوفات منطقه به طور جدی اقدام شده ولی هنوز ۲ هزار و ۲۰۰ رقبه فاقد سند است که باید مردم بیش از گذشته همراهی کنند.

زارع بیان کرد: در یکسال اخیر با همکاری خوب اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ۳۰۰ جلد سند برای رقبات و موقوفات منطقه صادر شده و تا پایان سال این موضوع بیش از قبل پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: در یکسال اخیر با همراهی مردم ۷۵ موقوفه جدید در شهرستان شناسایی شد و همچنان هم این روند ادامه دارد و انتظار است مردم در کنار مسئولان به خصوص در مناطق روستایی و بخش مرکزی بیشتر همراهی کنند.

در استان یزد بیش ار ۱۴ هزار موقوفه و افزون بر ۴۰ هزار رقبه وجود دارد.

مهریز یک هزار و ۹۵۳ موقوفه و چهار هزار و ۷۰۳ رقبه دارد که ۹۵ درصد آن مربوط به بخش کشاورزی است و این شهرستان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha