۹ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 80973285
T T
۰ نفر
وقف در استحكام بخشی اجتماع و دین نقش بسزایی دارد

كرمانشاه - ایرنا - امام جمعه كرمانشاه یكی از مدیریت های برجسته اسلام را وقف و موقوفات دانست و گفت: وقف در استحكام بخشی اجتماع و دین نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'مصطفی علما' روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه وقف در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یكی از مسیرهای اقتصادی برای كمك های عمومی وقف است لذا جزو مدیریت های كلان دین اسلام می باشد.

وی با اشاره به پیشتازی استان كرمانشاه در مسئله وقف، گفت: از آن جا كه استان كرمانشاه در مسیر راه كربلا قرار گرفته عمده موقوفات از اطعام تا پوشش ها و لباس های فصلی به زوار از جمله موقوفات واقفین استان در گذشته بوده است.

آیت الله علما، ساخت مساجد، كاروانسراها، یاری رسانی به بیماران و اجرای امور فرهنگی و تبلیغی را از مهمترین موقوفات استان ذكر و بیان داشت: دستاوردها و آثار همه این موارد به عامه مسلمین باز می گردد و این امر بسیار ارزشمند است.

وی افزود: مدیریت موقوفات روز به روز بهتر انجام می شود بنابراین باید برای بسط و گسترش وقف در استان بیشتر تبلیغ شود.

امام جمعه كرمانشاه، عمل به حكم شرعی نظر واقفین در خصوص موقوفات را بسیار مهم خواند و گفت: چنانچه واقف نظر خاصی برای اجرای وقف خود نداشته باشد باید با حكم ولی فقیه و براساس نیاز روز از موقوفات بهره برداری كرد.

7456/567