۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 80974938
T T
۰ نفر
امام جمعه مهاباد: پيامبر بزرگ اسلام (ص) زيباترين شخصيت جهان هستي است

مهاباد - ايرنا - امام جمعه مهاباد گفت: حضرت رسول گرامي اسلام (ص)، زيباترين و بي تكرارترين شخصيت جهان هستي به شمار مي رود.

ماموستا ملاقادر سهرابي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تبيين شخصيت و سيره والاي پيامبر اعظم اسلام (ص) اظهار كرد: خضوع و فروتني در برابر خداوند و پرهيز از سخنان بيهوده از ويژگي هاي بارز شخصيت پيامبر اسلام (ص) به عنوان كامل ترين الگوي جهان خلقت است.

وي گفت: پيروي از دستورات پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) و اجراي آموزه هاي قرآن كريم، انسان را به سوي سعادت دنيوي و اخروي هدايت مي كند.

ماموستا سهرابي با بر شمردن خدمات اسلام و رسول اكرم (ص) به جامعه انساني گفت: امروزه جهان غرب بيش از هر زماني به بررسي آموزه هاي اسلام و قرآن روي آورده و اين بيانگر عظمت پيامبراسلام (ص) و دين مبين اسلام و نقش آفريني آن در تمام عصرها به ويژه عصر حاضر است.

امام جمعه مهاباد ابعاد شخصيت عظيم پيامبر اكرم (ص) در تمام مراحل زندگي را الگويي سازنده براي مردم جهان عنوان كرد و گفت: تاسي به راه و سلوك پيامبر امين و مهرباني حضرت رسول گرامي اسلام (ص) بي ترديد مي تواند در داشتن جهاني عاري از خشونت موثر و مفيد واقع شود.

ماموستا سهرابي افزود: در طول دوران رسالت، پيامبر اسلام (ص) تلاش هاي بسيار در راستاي ايجاد وحدت امت اسلام انجام دادند و توانستند يكپارچگي و برادري را بين مسلمانان به وجود آورند.

وي وحدت بين مسلمانان را يگانه نيروي تعيين كننده جهان اسلام در مقابله با دشمنان عنوان كرد و گفت: تاريخ اسلام نشان مي‌دهد كه اقتدار جوامع اسلامي بواسطه حفظ وحدت ميان مسلمانان بخصوص شيعه و سني به وجود آمده است.

584/581