۱۱ دی ۱۳۹۲، ۲۱:۳۲
کد خبر: 80976579
T T
۰ نفر
شهر مقدس قم شاهد حضور خیل گسترده زائران از سراسر كشور است

قم - ایرنا - شهر مقدس قم در شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برادر گرامی حضرت فاطمه معصومه (س) شاهد حضور گسترده زائران از سراسر كشور است.

به گزارش ایرنا ، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) از شامگاه چهارشنبه باحضور در كنار حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضمن عرض تسلیت به كریمه اهل بیت (س) در آیین عزاداری و سوگواری شركت كردند.

باوجود بارش برف و كاهش دما بسیاری از دوستداران حضرت امام رضا(ع)، ضمن برپایی دسته های عزاداری، در حرم مطهر حضرت معصومه (س) حاضر شده و در غم جانكاه شهادت حضرت امام رضا(ع) بر سر و سینه زدند و عزاداری كردند.

شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امشب در تكایا، حسینیه ها و مساجد این شهر نیز با دلی خونین و بغضی در گلو، در سوگ شهادت ضامن آهو، حضرت رضا(ع) مجالس سوگواری برپا كرده و اشك ماتم ریختند.

امشب نوای یا علی بن موسی الرضا(ع) در جای جای استان قم به گوش می رسد و عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در سوگ امام غریب بر سرو سینه می زنند.

درهمین حال برنامه های عزاداری و سخنرانی از عصر امروز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

ازسوی دیگر خدام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) فردا پنج شنبه با راه اندازی راه‌اندازی دسته‌ عزاداری، ضمن سوگواری، این مصیبت را به پیشگاه حضرت كریمه اهل‌بیت(س) تسلیت خواهند گفت.

آنان بر اساس سنت همیشگی، در سالروز شهادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) با راه‌اندازی دسته عزاداری، به سوگواری شهادت این امام همام می پردازند.

مراسم سوگواری حضرت امام رضا (ع) هشتمین پیشوای شیعیان جهان نیز امشب در مسجد مقدس جمكران نیز برگزار شد و دوستداران خاندان عصمت و طهارت كه از سراسر كشور دراین مكان حضور یافته اند، درغم شهادت آن حضرت بر سرو سینه زدند و عزاداری كردند.

550/1547
۰ نفر