نماينده مجلس تركيه از اردوغان درباره كشف كاميون حامل سلاح براي تروريستهاي سوري توضيح خواست

آنكارا- 'سزگين تانريكولو' نماينده مردم استانبول از حزب 'جمهوريخواه خلق' در مجلس ملي تركيه خواستار توضيح 'رجب طيب اردوغان' نخست وزير اين كشور درباره كشف و ضبط كاميون حامل سلاح و مهمات تركيه براي تروريست هاي سوري شد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، تانريكولو امروز سووال خود از نخست وزير تركيه را تقديم رييس مجلس ملي اين كشور كرد.

وي در طرح سووال خود با اشاره به اينكه در كاميون متعلق به 'بنياد حق و آزادي هاي انساني تركيه' به مقصد سوريه كه گفته مي شود حامل كمك هاي انساني بوده، سلاح و مهمات كشف شده، آيا ادعاهاي مربوط به اينكه يك عضو سازمان امنيت و اطلاعات تركيه نيز در اين كاميون حضور داشته و تلاش وي براي رفع توقيف اين كاميون صحت دارد؟

تانريكولو در سووال خود خواستار توضيح اردوغان در اين زمينه كه آيا فرد منتسب به سازمان اطلاعات و امنيت در كاميون حامل سلاح و مهمات بطور رسمي مامور انجام انتقال سلاح و مهمات به تروريست هاي سوري بوده است؟

يگان هاي ژاندارمري تركيه در پي دريافت گزارشي در حومه شهر حاتاي در جنوب تركيه به يك كارخانه كه كاميوني مشكوك وارد آنجا شده بود يورش بردند.

نيروهاي ژاندارمري تركيه بعد از بازرسي محموله اين كاميون متوجه شدند كه كاميون حاوي محموله سلاح و مواد منفجره از جمله راكت و موشك و نارنجك است.

نيروهاي امنيتي سپس محل را به دلايل امنيتي محاصره كرده و كاميون را به مركز پليس منتقل كردند.

دولت سوريه از آغاز ناآرامي ها در اين كشور، تركيه را متهم كرده كه مرزهايش به محل ورود افراد مسلح به خاك سوريه و ارسال مهمات و سلاح براي آنان تبديل شده است.

دولت سوريه در همين راستا برخي كشورهاي عربي و غربي بويژه عربستان و قطر و آمريكا را متهم كرده است كه افراد مسلح و سلاح به تركيه فرستاده و از آنجا به سوريه منتقل مي كنند.

خاورم**2012** 230/1275