۱۷ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 80984117
T T
۰ نفر
اختصاص تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به مراكز نخبه پرور

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان گفت : تسهیلات بنیاد ملی نخبگان از این پس به جای افراد به مراكز نخبه پرور اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه تقدیر از برگزیدگان هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی كشور در جمع خبرنگاران از تغییر نگرش در ارایه تسهیلات و برنامه های حمایتی این بنیاد خبر داد.

وی افزود : براین اساس ارایه تسهیلات توسط بنیاد ملی نخبگان قطع نخواهد شد بلكه نحوه ارایه این تسهیلات تغییر می كند و در واقع ارایه تسهیلات بیشتر به مراكز نخبه پروری اختصاص خواهد یافت و آنها به فرد داده نمی شوند. در این شرایط دانشگاه ها امكانات بیشتری برای حمایت از نخبگان خواهند داشت .



*** بنیاد ملی نخبگان با 13 هزار عضو و 80 نفر نخبه

رییس بنیاد ملی نخبگان گفت : هم اكنون 13 هزار نفر عضو بنیاد ملی نخبگان هستند كه از میان آنها تنها 80 نفر نخبه و بقیه استعدادهای برتر هستند.

وی در مورد استعدادهای برتر افزود : استعدادهای برتر شامل نفرات برتر كنكور و رتبه های برتر المپیادها هستند كه به عنوان كسانی كه در آینده می توانند نخبه باشند ، در بنیاد ملی نخبگان عضو هستند.

ستاری وظیفه بنیاد نخبگان را توانمند سازی استعدادهای برتر برای طی مسیر نخبگی دانست و گفت : نخبگان در سطح اساتید هستند و استعدادهای برتر پس از شناخته شدن توسط امكاناتی كه دولت در اختیارشان می گذارد این مسیر را طی می كنند و به سطح نخبگی می رسند.

مراسم تقدیر از برگزیدگان هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی كشور امروز - سه شنبه - در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد .

در این مراسم از 64 برگزیده این المپیاد علمی تقدیر شد.

علمی(3)**1746**1581
۰ نفر