۱۷ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۰۸
کد خبر: 80984490
T T
۰ نفر

كاهش آمار زندانيان تحت قرار در زندان اردبيل

۱۷ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۰۸
کد خبر: 80984490
كاهش آمار زندانيان تحت قرار در زندان اردبيل

اردبيل - ايرنا - رييس اداره زندان مركزي اردبيل گفت: در 9 ماه گذشته تعداد زندانيان تحت قرار و ميزان آمار جمعيت كيفري در زندان كاهش يافته است.

كريم الله محبوبي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به تعامل سازنده زندان و مراجع قضايي استان ميزان كاهش آمار زندانيان تحت قرار در 9 ماه گذشته نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را 5/19 درصد ذكر كرد.

وي افزود: اين كاهش نتيجه اجراي دقيق مفاد قانون جديد مجازات اسلامي و دستورالعمل ساماندهي زندانيان و كاهش جمعيت كيفري است.

وي گفت: پيگيري وضعيت زندانيان تحت قرار از اولويت برنامه هاي زندان اردبيل است و با نظارت بر اين مهم مي توان آمار ورودي به زندان را كاهش داد.

وي تقسيم كار مطلوب بين مددكاران اجتماعي زندان مبني بر پيگيري وضعيت زندانيان تحت قرار به تفكيك شعبات قضايي و هماهنگي با دادسراي عمومي و انقلاب اردبيل و دادگاه هاي عمومي ، حقوقي و جزايي براي دريافت به موقع كيفرخواست ها و دادنامه هاي صادره در ارتباط با مددجويان را از اقدامات زندان اردبيل در اين زمينه اعلام كرد.

وي افزود: همچنين با در اختيار گذاشتن كارت تلفن رايگان براي متهمان تازه وارد با قرار كفالت و وثيقه براي تماس به موقع با خانواده هايشان با هدف پيگيري پرونده از شعبات قضايي

و برگزاري جلسات ساماندهي امور زندانيان با حضور دادستان دادسراي عمومي و انقلاب اردبيل و همچنين داديار ناظر زندان به صورت ماهيانه و مستمر براي كاهش زندانيان تحت قرار در زندان مركزي اردبيل تلاش مي شود.

594/530