۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 80985597
T T
۰ نفر
حل مشكلات ترافيكي سنندج مستلزم تعامل و نگاه فرابخشي است

سنندج - ايرنا - فرماندار سنندج تفكر جزيره‌اي را در بحث ترافيك يك معضل دانست و گفت: حل مشكلات ترافيكي سنندج مستلزم تعامل و نگاه فرابخشي است.

به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي فرمانداري سنندج، ولي الله ميرزايي اصل در جلسه شوراي ترافيك شهرستان سنندج با اشاره به اينكه تفكر جزيره اي و 'به دنبال مقصر گشتن' نمي تواند معضل ترافيك ومشكلات مردم را حل كند، گفت: مديريت شهري تنها در سايه تعامل و همكاري مستمر و پذيرفتن نقدهاي منصفانه ميسر است.

وي با اشاره اينكه معضل ترافيك ويژگي مشترك بيشتر شهرهاي استان حتي شهرهاي كم جمعيت است، گفت: مشكل ترافيك شهر سنندج دلايل مختلفي همچون نبود پاركينگ طبقاتي، خيابانهاي كم عرض، افزايش تعداد خودروهاي تك سرنشين، اشغال پياده روها توسط دستفروشان و روي آوردن عابران به خيابان ها تنها بخشي از اين دلايل است و نبايد انتظار داشت همه مشكلات يكجا حل شود.

فرماندار شهرستان سنندج تصريح كرد: در چند سال اخير اقدامات خوبي براي رفع مشكل ترافيك سنندج صورت گرفته ولي حلال مشكلات ترافيكي به صورت كامل نبوده و فقط توانسته از بار آن بكاهد.

وي با اعلام اينكه بخش عمده مشكلات ترافيكي سنندج مربوط به خودروهاي تك سرنشين و ورود عابران پياده به خيابان ها است، گفت: فرهنگ‌سازي و ايجاد زيرساخت هاي لازم براي استفاده از وسايل نقليه عمومي يكي از راه‌هاي كاستن از ترافيك در سنندج است.

ميرزايي‌اصل افزود: در شهر سنندج 22 نقطه حادثه خيز شناسايي شده و تاكنون 9 مورد آن اصلاح شده و مابقي در حال بررسي و اجراء است.

فرماندار سنندج خطاب به اعضاء جلسه تاكيد كرد: اجراء هرگونه طرح و برنامه ترافيكي نيازمند مطالعه كارشناسي و طرح و تصويب در جلسات شوراي ترافيك است ؛در غير اينصورت وجاهت ندارد ونبايد اجراء شود.

ميرزايي اصل به مشكل ترافيكي در ميدان انقلاب سنندج اشاره كرد و افزود: در ميدان انقلاب و نقاط مركزي شهر فضاي زيادي براي تردد خودرو وجود ندارد و لازم است جانمايي ايستگاه اتوبوس‌ها در خيابان ها و معابر منتهي به هسته مركزي شهر همواره با حساسيت مورد بررسي مجدد قرار گيرد.

فرماندار سنندج در ادامه بر تسريع در راه اندازي سازمان ميادين ميوه و تره بار، نظارت بر عملكرد تاكسي ها و تلاش براي احداث پارك سوار و پاركينگ هاي طبقاتي تاكيد كرد.ك/2

533