ترافیک؛ چالش خیابان‌های لردگان

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴
کد خبر: 85340022
ترافیک؛ چالش خیابان‌های لردگان
عکس تزئینی است

شهرکرد- ایرنا- این روزها ترافیک به یکی از چالش‌های مدیریت شهری در شهر لردگان تبدیل شده است که افزایش تردد خودرو، موتورسیکلت و نبود پارکینگ از جمله دلایل بروز این معضل در شهر عنوان می‌شود.

به گزارش ایرنا، در سال‌های گذشته ترافیک معضل شهرهای بزرگ و کلانشهرها بود، اما امروزه به دلیل افزایش تردد خودروها، به شهرهای دیگر نیز رسیده است که باعث کُند شدن در ترددها و عبور مرور مردم در ساعاتی از روز می‌شود.

مردم لردگان؛ مشکل ترافیک حل شود

برخی از مردم لردگان در گفت و گو با ایرنا می‌گویند: افزایش گِره ترافیکی در سطح شهر به ویژه ساعات اولیه صبح، ظهر و عصرگاهی، باعث کُند شدن ترددها شده است، که رفع این مشکل نیاز به برنامه‌ریزی از سوی مسوولان و متولیان دارد.

ترافیک؛ چالش خیابان‌های لردگان

کمبود پارکینگ؛ مهمترین معضل ترافیک شهرستان لردگان

یکی از اهالی لردگان با اشاره به بالا بودن میزان ترافیک در ساعات مختلف روز در این شهر به خصوص زمان بازگشایی و تعطیل شدن مدارس گفت: نبود زیرساخت‌های لازم از جمله پارکینگ در این شهر از مهمترین دلایل افزایش ترافیک در هسته مرکزی شهر است.

طالب حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساخت‌های شهری در این شهر، توان حجم بالای خودرو، موتورسیکلت و وسایل نقلیه عمومی را ندارد.

به گفته وی، نبود کمربندی در سطح شهرستان باعث شده که در تمام روز با ترافیک بالا در سطح شهر لردگان به خصوص در میادین مهم از جمله چهارراه شهرداری، نماز، خیابان ولیعصر(عج) مواجه باشیم.

وی افزود: با احداث و تکمیل کمربندی به خصوص در حاجی‌آباد، حجم بسیاری از ترافیک در این شهر و شهرهای اطراف از جمله سردشت و حاجی‌آباد برطرف خواهد شد.

این شهروند ساکن لردگان گفت: استقرار مجتمع پزشکان در شلوغ‌ترین نقطه شهر، وجود و استقرار مدارس در مرکز شهر باعث بالا رفتن تردد و افزایش ترافیک در هسته مرکزی شهر شده است.

حسنی بر اجرای طرح مدیریت جامع ترافیک در شهر تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در هسته مرکزی شهر مستقر نیست و خارج از شهر است که این مساله نیاز به بازنگری دارد.

یکی دیگر از اهالی لردگان نیز نبود بازارچه فروش را از دیگر مشکلات افزایش ترافیک عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود بازارچه فروش در این شهر، دستفروشان و خودروهای میوه فروشان در حاشیه خیابان اقدام به کسب و کار می‌کنند، در حالی که با راه‌اندازی بازارچه فروش، می‌توان این مشکل را رفع کرد تا بخشی از گره ترافیکی مربوط به این شهر برطرف شود.

جلیل اظهار داشت: نبود پارکینگ در سطح شهر باعث شده است که در خیابان‌های اصلی و مناطق پرتردد در حاشیه خیابان‌ها، توقف خودروها به صورت پارک دوبل و سوبل انجام شود که این معضل تردد و رفت و آمد در این خیابان‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

ترافیک؛ چالش خیابان‌های لردگان

شهر لردگان فاقد پارکینگ است

فرماندار شهرستان لردگان نیز می‌گوید: مشکل سد معبر لردگان که در برخی از معابر اصلی شهر به دلیل وجود توقف خودروها و دستفروشان وجود داشت، حل شده است و مسیر پیاده‌رو و خیابان اصلی بازگشایی شده است.

منصور کریم‌زاده با اشاره به اینکه شهر لردگان فاقد پارکینگ است، افزود: برای رفع مشکل ترافیک و کمبود پارکینگ نیز مصوب شده است که ساختمان شهرداری فعلی به پارکینگ طبقاتی تبدیل شود و در ورودی شهر ساختمان شهرداری احداث شود.

وی بر راه‌اندازی بازارچه در ورودی و خروجی شهر لردگان و همچنین میدان میوه و تره‌بار این شهر تاکید کرد و گفت: با راه‌اندازی این میادین نیز دستفروشان شهر ، ساماندهی می‌شوند.

کریم‌زاده با تاکید بر اینکه وضعیت ترافیک در شهرستان نیز سنگین است، گفت: احداث کمربندی یک راهکار برای این رفع ترافیک است.

به گفته وی، هم‌اکنون لردگان نیازمند توسعه شاخص‌ههای مدیریت شهری از جمله پارکینگ، حمل و نقل عمومی، تاکسی و سایر زیرساخت‌ها است و این شاخصه ها در شهر با کمبود مواجه است.

ترافیک؛ چالش خیابان‌های لردگان

نبود کمربندی از مهمترین دلایل افزایش بار ترافیکی در شهر لردگان است

شهردار شهر لردگان نیز با اشاره به اینکه بار ترافیکی جاده لردگان از داخل شهر است، گفت: محور لردگان به عنوان جاده ترانزیتی جنوب به مرکز کشور است و همچنین بار ترافیکی خودروهای مربوط به احداث سد خرسان نیز از داخل شهر است، که این موارد از مهمترین دلایل افزایش بار ترافیکی لردگان است.

ابراهیم کریمی‌نژاد افزود: مشکل اصلی ترافیک، محورهای داخل شهر و تعریف نشدن و احداث نکردن کنارگذر است که به آن بی‌توجهی شده است.

وی گفت: احداث کمربندی در جنوب و شمال شهر لردگان و بخش سردشت و سد خرسان، یک راهکار برای کاهش تردد خودروهای ترانزیتی و همچنین خودروهایی است که برای احداث سد خرسان در حال عبور و مرور هستند.

شهردار لردگان با بیان اینکه شهرستان لردگان در مسیر ترانزیت استان‌های خوزستان، بنادر جنوب و استان‌های مرکزی قرار دارد، ادامه داد: تردد همه خودروها به خصوص خودروهای ترانزیتی از داخل شهر لردگان است و محور ارتباطی این شهر تک محوره است، این مساله باعث افزایش بار ترافیکی شده است و بارها مسوولان استانی از جمله مدیران کل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز از این محور بازدید داشته‌اند.

وی افزود: با راه‌اندازی کنارگذر و کمربندی از سمت بروجن به خانمیرزا و همچنین سد خرسان۳ و کنارگذر برای محور بنادر جنوبی، می‌توان بار ترافیکی را حل کرد که این امر نیاز به همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارد.

کریمی‌نژاد افزود: علاه بر نبود زیرگذر و کمربندی و افزایش بار ترافیکی در شهر، نبود پارکینگ در شهر و همچنین حضور خودروهای فروش میوه و تره‌بار از دیگر عوامل ترافیک است که تا ماه آینده میدان میوه و تره‌بار در شهر احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث پارکینگ نیز در دستورکار قرار دارد، گفت: براین اساس واحدهایی که در دست ساخت است نیاز دارند که پارکینگ داشته باشند و همچنین شهرداری لردگان موظف به احداث یک پارکینگ طبقاتی شده است تا مشکل کمبود پارکینگ رفع و ترافیک شهر لردگان مرتفع شود.

شهردار لردگان افزود: برای توسعه بخش حمل و نقل عمومی نیز ساماندهی تاکسی‌های برون و درون شهری انجام شده است و اکنون تاکسی‌های درون شهری برچسب دریافت کرده‌اند.

وی از خریداری ۲ دستگاه ون برای حمل و نقل عمومی در این شهر خبر داد و گفت: از۲ ماه آینده حمل و نقل عمومی با ون در شهرستان لردگان آغاز خواهد شد.

ترافیک؛ چالش خیابان‌های لردگان

احداث کمربندی یک ضرورت برای رفع گره ترافیکی شهر لردگان است

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان گفت: با فعال شدن محور لردگان به خوزستان این شهرستان از بن‌بست خارج شد، در حالی که زیرساخت‌های لازم را ندارد.

سرهنگ امیر انتظامی‌نیا افزود: احداث کمربندی در جاده چهارمحال و بختیاری به خوزستان (بروجن، لردگان به خوزستان) برای رفع مشکلات این شهرستان و کاهش بار ترافیکی ضروری است.

به گفته وی، هم‌اکنون در تمام شهرستان‌ها و مناطقی که جاده ترانزیتی از آنجا عبور می‌کند، کمربندی احداث شده است که بار ترافیکی جاده‌های داخل شهر کاهش پیدا کند و امنیت در رفت و آمد برقرار شود.

وی گفت: احداث کمربندی به سمت سردشت و همچنین شیرانی و خاردان در این شهرستان برای کاهش بار ترافیکی نیاز است که هم‌اکنون زیرسازی اجرای کمربندی شیرانی به خاردان انجام شده است و برای کمربندی سردشت به احداث یک پل نیاز است و رایزنی با راه و شهرسازی برای احداث این احداث پل است ترافیک امرطبیعی است.

به گفته وی، برای عبور و مرور خودروهای باری که برای سد خرسان۳ از داخل شهر تردد دارند نیز مجوز عبور و مرور برای ساعات کم ترافیک داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری: مرگ و میر حوادث رانندگی ۶۵ درصد افزایش یافت

گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری به ۱۰۰ خانوار لردگان خدمات‌رسانی کردند

به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha