۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱
کد خبر: 80992724
T T
۰ نفر
سوخت مایع جایگزین گاز در نیروگاه ها شد

تهران - ایرنا - دبیر سندیكای شركت های تولیدكننده برق گفت: با توجه به سرد شدن هوا طی 20 روز گذشته گاز نیروگاه های بخش خصوصی قطع و نفت گاز و مازوت جایگزین آن شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی، اصغر آریایی پور در این خصوص افزود: هم اكنون گاز ٢٣ نیروگاه بخش خصوصی قطع و این نیروگاه ها از سوخت نفت گاز و مازوت استفاده می كنند.

وی درباره عوارض تغییر سوخت نیروگاه ها از گاز به گازوییل یا نفت كوره، گفت: تغییر سوخت نیروگاه ها سبب می شود تولید برق و راندمان آن كاهش پیدا كند و عمر واحدها كم شود.

آریایی پور ادامه داد: یكی از دلایل فرسودگی نیروگاه ها همین موضوع است و در واقع این تغییر، تعمیرات اساسی نیروگاه ها را جلو می اندازد و كاربری آن را كاهش می دهد.

دبیر سندیكای شركت های تولیدكننده برق افزود: سیستم نیروگاه های گازی و سیكل تركیبی پس از قطع گاز با هدف بهره گیری از گازوییل و نیروگاه های بخاری برای استفاده از مازوت تغییر می یابند.

آریایی پور تصریح كرد: هم اكنون نیروگاه شهید منتظری كرج و بخشی از نیروگاه شهید سلیمی نكا از سوخت مازوت استفاده می كنند.

براساس این گزارش هم اكنون مجموع مصرف گاز نیروگاه های كشور به حدود ١٨,٥ میلیون مترمكعب رسیده كه پایین ترین رقم مصرف گاز در این بخش است. این در حالی است كه براساس آمارها میانگین مصرف سوخت مایع نیروگاهی در فصل سرد سال به روزانه بیش از ١٤٠ میلیون لیتر رسیده است.

اقتصام(1)1053**1558
۰ نفر