۲۵ دی ۱۳۹۲، ۸:۳۹
کد خبر: 80995766
T T
۰ نفر
امام جمعه پاوه: مردم اورامانات همواره منادي وحدت بوده و هستند

كرمانشاه - ايرنا - امام جمعه پاوه هفته وحدت را روحبخش و وحدت آفرين دانست و گفت: مردم پاوه و اورامانات همواره منادي وحدت و نماد عيني آن بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا ملا 'قادر قادري' روز سه شنبه در جشن بزرگ وحدت كه با حضور علما، مسوولان و اقشار مختلف مردم شيعه و سني در مسجد قبا پاوه برگزار شد، اين ايام را هفته دوستي، محبت و همبستگي دانست.

وي اظهار كرد: هفته وحدت بهترين حركت و راهبرد در راستاي برادري و اتحاد مسلمانان است لذا بايد استفاده كافي را از برنامه هاي گراميداشت ميلاد پيامبر مكرم اسلام (ص) در راستاي تقويت وحدت و دوستي بين برادران شيعه و سني ببريم.

وي با بيان اينكه در ايران اسلامي همه مذاهب و قوميت ها در كنار هم و با دوستي و برادري با آرامش و امنيت زندگي مي كنند، افزود: اين امنيت و آرامش و اتحاد با تدبير و درايت مقام معظم رهبري، عقلانيت علما و هوشياري و بصيرت مردم و تلاش دولتمردان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ميسر شده است.

امام جمعه پاوه، جشن ولادت پيامبر گرامي اسلام (ص) را جشن رحمت، امنيت و برادري دانست و گفت: آيين هاي دف نوازي و مولودي خواني در پاوه و اورامانات سنتي اسلامي و ديرينه است كه هر ساله در ماه ربيع الاول و ديگر آيين هاي ديني و مذهبي در وصف نبي مكرم اسلام خوانده مي شود.

ماموستا قادري، آيت الله 'مصطفي علما' امام جمعه كرمانشاه را پدر معنوي منطقه دانست و گفت: ايشان نسبت به مردم اهل سنت بسيار مهربان و پدرانه برخورد مي كنند و حضور وي در اين مراسم و شهر پاوه وحدت آفرين و بسيار حكيمانه و مدبرانه بود.

567/7452