مشاور رییس جمهور : وحدت شیعه و سنی در ایران تحقق عینی وحدت میان مذاهب است

شیراز - ایرنا - مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت گفت: وحدت اقشار مختلف شیعه و سنی در کشور بسیار خوب و برادرانه است و به عنوان تحقق عینی وحدت میان مذاهب مختلف اسلام است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، که بهمراه رییس جمهور و اعضای هیات دولت به فارس سفر کرده است پنجشنبه شب در جمع علما و طلاب اهل سنت و شیعه لارستان و منطقه جنوب فارس اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده وحدت شیعه و سنی در اقصی نقاط ایران اسلامی به ویژه شهرهای جنوبی فارس نمونه عینی برادری و برابری است.

وی بیان کرد: اهل سنت و شیعه در استان فارس این برابری و برادری را با ایجاد نسبت های خانوادگی به خوبی نشان دادند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به برنامه ریزی دشمن بر تفرقه افکنی میان میان مذاهب اظهار داشت: نفی تفرقات و تمرکز بر اشتراکات و لزوم همگرایی در میان فرقه های علما در اولویت اندیشمندان شیعه و اهل سنت قرار گیرد.

مشاور رییس جمهور : وحدت شیعه و سنی در ایران تحقق عینی وحدت میان مذاهب است

وی اضافه کرد: امروزه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف های فقهی و نظری برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان و امت اسلام است می طلبد در صورت اختلافات و یا شبهه دینی از ظرفیت محافل علمی، حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی برای رفع شبهه استفاده کرد.

حاج ابوالقاسم بر حفظ اصول و مبانی دین به عنوان هدف مشترک علامای شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: امروزه دشمن به دنبال خدشه وارد کردن به اصل دین است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی. تی. آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha