۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۰۵
کد خبر: 81013348
T T
۰ نفر
امام جمعه اصفهان: فعاليت هاي فرهنگي بدون توجه به مساجد بي نتيجه است

اصفهان-ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: فعاليت هاي فرهنگي بدون توجه به مساجد به نتيجه نخواهد رسيد.

به گزارش روز دوشنبه دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان، آيت الله 'سيد يوسف طباطبايي نژاد' در جلسه اعضاي ستادهاي احياي امر به معروف و نهي از منكر مناطق شهر اصفهان افزود: ما نيز چون امام معتقديم كه مساجد سنگر هاي اسلام و بهترين مكان براي گسترش فرهنگ اسلام اهل بيت (ع) است.

وي گفت: مساجد فقط سنگر هاي مقابله با تهاجم فرهنگي نيستند و شاهد كاركردهاي دفاعي مسجد در هشت سال دفاع مقدس بوده ايم.

عضو مجلس خبرگان رهبري به وجود حدود 700 مسجد در شهر اصفهان اشاره كرد و گفت: اين 700 مسجد، 700 سنگر براي مقابله با انواع تهديدات دشمن است كه مردم ساخته و در اختيار ما قرار داده اند.

وي اظهار كرد: حدود سه سال پيش به منظور بهره بردن از قابليت هاي مساجد، شهر اصفهان را مطابق تقسيم بندي شهرداري به 15 منطقه تقسيم و دفاتر رسيدگي به امور مساجد راه اندازي شد.

وي با اشاره به تشكيل شوراي هر منطقه افزود: رياست هر منطقه را به يك روحاني دلسوز واگذار كرديم تا با تشكيل جلسات متعدد با حضور ائمه جماعات مساجد منطقه، نه تنها براي مسجد خود بلكه براي همه مساجد فكر، تصميم گيري و برنامه ريزي كنند و از طريق يك رابط تصميمات خود را به مركز رسيدگي به امور مساجد انتقال دهند.

وي احياي امر به معروف و نهي از منكر را يك وظيفه شرعي براي همه مسلمانان خواند و خاطر نشان كرد: معتقديم محله محور شدن امر به معروف و نهي از منكر باعث رونق اين فريضه و كاهش مفاسد اجتماعي و اخلاقي مي شود و چنين ساختاري را براي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر نيز طراحي كرديم.

وي بر تشكيل شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر در مساجد تأكيد كرد و گفت: به فرموده امام معصوم (ع) همه كارهاي خير و جهاد في سبيل الله در مقابل امر به معروف و نهي از منكر مثل قطره در برابر اقيانوس است.

آيت الله طباطبايي نژاد واگذاري ساختماني براي رسيدگي به امور مساجد و امر به معروف و نهي از منكر در هر منطقه توسط شهرداري ها را از ضروريات دانست و گفت: اختصاص دفتري براي كارهاي مسجد غير از كمك به مساجد و كار فرهنگي ماندگار است.

در اين ديدار محمد علي احمدي، دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان اصفهان، هدف اصلي ستاد احيا را فراگير كردن دو فريضه امر به معروف و نهي از منكر بيان كرد.

وي گفت: بسترها و زمينه هاي اين مأموريت مهم در مساجد وجود دارد و براي استفاده از اين ظرفيت اقدام به راه اندازي شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر در مساجد شده است.

8114/ 607