خزانه داری  كل كشور مجاز به برداشت سهام دولت و مالیات از حساب شركت های دولتی شد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خزانه داری كل كشور اجازه دادند در صورت واریز نشدن سود سهام دولت و مالیات علی الحساب شركت های دولتی، مبلغ مورد نظر را از حساب این شركت ها برداشت كند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نوبت بعد از ظهر جلسه علنی روز شنبه مجلس و در ادامه رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه 1393 كل كشور بند(ك) تبصره 3 ، این مجوز را به خزانه داری كل كشور دادند.

نمایندگان مجلس در این بند به خزانه داری كل كشور اجازه دادند در صورت واریز نشدن سود سهام دولت و مالیات به صورت علی الحساب و یك دوازدهم ( بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی)، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده ( بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی) توسط هر یك از شركت های دولتی مذكور از موجودی حساب آنها نزد خزانه داری كل كشور برداشت و مبالغ مربوطه را حسب مورد به حساب های ذی ربط واریز كند.

نمایندگان در بند (ل) تبصره 3 این لایحه نیز تمامی شركت های دولتی مندرج در پیوست شماره 3 این قانون را كه در فهرست واگذاری سال 1393 قرار دارند، مكلف كردند یك دوازدهم مالیات و سود سهام پیش بینی شده در بودجه شركت را تا زمان واگذاری و اخذ ثمن حاصل از فروش و ابلاغ قرارداد انتقال سهام توسط سازمان خصوصی سازی در مقاطع سه ماهه به حساب ردیف های درآمدی قانون بودجه واریز كنند.

سیام**2021**2025**1572