۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 81026257
T T
۰ نفر
دولت تدبير بايد مديريت عالي خراسان رضوي را از بلاتكليفي نجات دهد

مشهد-ايرنا- قائم مقام ستاد انتخاباتي دكتر روحاني در استان هاي خراسان گفت: دولت تدبير و اميد با انتخاب استاندار جديد، بايد هر چه سريع تر مديريت عالي استان خراسان رضوي را از بلاتكليفي نجات دهد.

محمد حسن ساقي روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: مردم شريف استان خراسان رضوي با توجه به حضور گسترده در خلق حماسه سياسي 24 خرداد 1392 و حمايت از دكتر روحاني با استقبال بي نظير خود، انتظار بيشتري از دولت اعتدال براي حل مشكلات و مسائل اين استان دارند.

وي اظهار داشت: اكنون بيش از پنج ماه از فعاليت دولت يازدهم مي گذرد، اما هنوز استاندار خراسان رضوي معرفي نشده و دولت بايد در اين زمينه تصميمي فوري اتخاذ كند.

وي اظهارداشت : تعلل در معرفي استاندار خراسان رضوي در حالي است كه مديران اين استان به دليل بلاتكليفي در بودن و يا نبودن هم اكنون در اجراي برنامه هاي خود سرگردان هستند.

دبير شوراي راهبردي ستاد انتخاباتي دكتر روحاني در خراسان رضوي با اظهار اينكه دولت بايد به داد اين استان برسد، افزود: طولاني شدن روند معرفي استاندار خراسان رضوي و موكول كردن اين انتخاب به آينده با توجه به ويژگي هاي خاص استان، به صلاح دولت نيست.

وي افزود: خراسان رضوي با توانمندي ها و پتانسيل هاي بسيار نظير وجود بارگاه منور رضوي و نقش آستان قدس رضوي به لحاظ فرهنگي و هنري و همجواري با كشورهاي آسياي ميانه از جايگاه منحصر به فردي

در سطح كشور و جهان برخوردار است.

وي اظهارداشت: استاندار خراسان رضوي بايد فردي همطراز با مديريت هاي ملي باشد و كسي كه به مسائل استان شناخت كافي داشته باشد، سكان سياسي اين استان را به دست گيرد.

وي عدم هماهنگي ها بين نمايندگان مجلس، تشكل هاي سياسي و ساير نهادها را از دلايل تاخير در معرفي استاندار خراسان رضوي عنوان كرد و گفت: در همين جا و در دهه مبارك فجر، همه دوستان را با توجه به شعار دولت تديبر و اميد، به وحدت و همدلي دعوت مي كنم.

قائم مقام ستاد انتخاباتي دكتر روحاني در استان هاي خراسان در ادامه گفت: در طول ماههاي گذشته بدنبال اجماع صورت گرفته شش گزينه

از جمله 'محسن هاشمي، مهر عليزاده، اميني، مظفري و رسولي

براي استانداري خراسان رضوي معرفي شد كه متاسفانه تاكنون نتيجه اي در بر نداشته است.

وي بيان كرد: دولت اگر به خاطر احترام و اعتراض برخي از افراد و تشكل ها اين افراد را براي استانداري انتخاب نكرد خوب بود علت انتخاب نشدن آنها را هم براي مردم شريف استان تشريح مي كرد.

وي با بيان اينكه ما از دولت تدبير و اميد گلايه داريم، افزود: ترديد دولت در معرفي استاندار و موكول كردن آن به امروز و فردا، باعث مي شود كه در اين شرايط دولت اقتدار خود را از دست بدهد.

دبير شوراي راهبردي ستاد انتخاباتي دكتر روحاني در خراسان بزرگ خاطر نشان كرد: با توجه به اجماع صورت گرفته اكنون حجت الاسلام 'علي عسگري' يكي از گزينه هاي مناسب براي استانداري خراسان رضوي مطرح شده است و از دولت تدبير انتظار داريم كه با توجه به شايستگي هاي فراوان، ايشان را براي اين مسووليت انتخاب و معرفي كند.

وي با اشاره به توانمندي هاي حجت الاسلام عسگري گفت: ايشان با توجه به روحاني بودن، داشتن شخصيت فرهنگي، سابقه نمايندگي مجلس شوراي اسلامي و شناخت از آستان قدس رضوي و حوزه هاي علميه براي مديريت استان خراسان رضوي، بهترين گزينه است.

وي گفت: ايشان شناخت وافر و كافي از استان خراسان رضوي داشته و خدماتشان بر كسي پوشيده نيست و از سويي ديگر توانمندي ارتباطات حجت الاسلام عسگري با مقامات عاليه كشور، آيت الله هاشمي،دكتر روحاني، وزرا، نمايندگان مجلس، مراجع تقليد و مردم امتياز بزرگي براي پيشبرد امور محسوب مي شود.

به گفته وي، خلق حماسه سياسي انتخابات دولت يازدهم يكي از پتانسيل هاي مهم ايشان است به طوريكه وي مسووليت ستاد انتخاباتي دكتر روحاني را در استان هاي خراسان بر عهده داشت.

وي با بيان اينكه درد ايشان وفاق بين جريان هاي سياسي مختلف، اصلاح طلبان و اصولگرايان است، افزود: هم اكنون قريب به اتفاق نخبگان، دانشگاهيان، استادان و فعالان سياسي و فرهنگي خراسان رضوي، حجت الاسلام عسگري را گزينه اي مناسب براي تصدي استانداري خراسان رضوي مي دانند.

وي در پايان تاكيد كرد: اميد است با انتخاب حجت الاسلام عسگري كه همفكر و همراه دولت است، پيشبرد اهداف دولت در خطه خورشيد محقق شود و تاخيري كه در معرفي استاندار داشته ايم، بدين طريق جبران گردد.

7487/659