۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 81044245
T T
۰ نفر

ورزش یوگا در سلامتی بیماران كلیوی موثر است

۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 81044245
ورزش یوگا در سلامتی بیماران كلیوی موثر است

زنجان- ایرنا- رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی استان زنجان گفت: ورزش یوگا برای حفظ سلامت و تندرستی این بیماران بسیار تاثیر گذار است.

محمد رضا طهماسبی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: برای نهادینه كردن ورزش در بین بیماران كلیوی، با همكاری هیات ورزش های همگانی دوره كامل آموزش یوگا برای بانوان بیمار كلیوی برگزار می شود.

وی یادآورشد: یوگا هماهنگ كننده بین ذهن، جسم و روح بوده و یك ابزار درمانی محسوب و كمك می كند تا انسان از وضعیت بدنی خود آگاه شده و انعطاف پذیری بدن را به دنبال دارد.

طهماسبی ابراز كرد: یوگا در لحظه استرس، آرامش را به دنبال داشته و آن دسته از افرادی كه به كلاس های یوگا علاقمند هستند بیشتر برای به دست آوردن انرژی بیشتر، شادابی و آرامش هستند.

وی ادامه داد: با انجام یوگا، ماهیچه ها تحریك، منبسط و منقبض و انعطاف پذیر، قوی شده و تمرین منظم یوگا مانند تمام فعالیت های جسمی دیگر، روند بی آهك شدن استخوان ها 'پوكی استخوان' را كند می‌كند.

رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی استان زنجان گفت : یوگا تمام عناصر برای بهبود ظرفیت تنفس در اختیار دارد و آنها را به جریان می‌اندازد، و مخصوصاً با كاهش ضربان قلب، عملكرد قلب و عروق را نیز بهبود می‌بخشد.

طهماسبی تصریح كرد: تأثیر یوگا بر عروق، سهیم بودن در كاهش فشار خون است و یوگا با بازگرداندن جریان خون از عضوهای پایینی، گردش خون نیز را تسهیل می‌كند.

وی تاكید كرد: هم اكنون نیز ورزش تاثیر گذار یوگا برای خانم ها، در ساختمان انجمن حمایت از بیماران كلیوی روز های دوشنبه و چهار شنبه هر هفته در حال برگزاری است.

وی افزود: این كلاس ها رایگان بوده و علافمندان می توانند با مراجعه به این انجمن در این كلاس ها ثبت نام كنند.

7325/522