۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81046064
T T
۰ نفر
آب و فاضلاب خراسان شمالی از همكاری بخش خصوصی استفاده می كند

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: این شركت برای مطالعه، اجرا و بهره برداری از هشت طرح عمرانی استان از منابع مالی بخش خصوصی كمك می گیرد.

'سیدابراهیم علوی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: گفت: این اقدام در راستای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب و با استناد به موارد 142 و 214 برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت صورت می گیرد.

وی افزود: ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شیروان و ارتقای كمی و كیفی و بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای بجنورد و اسفراین به روش 'بوت' و ساخت شبكه جمع آوری فاضلاب شهر شیروان به روش فاینانس داخلی از جمله طرح های عمرانی در نظر گرفته شده برای استفاده از همكاری بخش خصوصی است.

وی ساخت و بهره برداری تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای جاجرم، گرمه، فاروج و آشخانه به روش فایناس داخلی را از دیگر این طرحها برشمرد.

علوی گفت: اجرا و تكمیل شبكه جمع آوری فلاضلاب شهر بجنورد به روش فایناس داخلی و ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب سپتاژ شهر بجنورد از دیگر طرح های عمرانی شركت برای استفاده از منابع مالی بخش خصوصی است.

وی افزود: اكنون فراخوان ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شیروان با برآورد سرمایه گذاری 510 میلیارد ریال مراحل نهایی دریافت موافقت خود را می گذراند و به زودی فراخوان جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح هم داده خواهد شد.

به گفته وی برای سایر طرح های عمرانی این شركت نیز با دریافت مجوز از مركز به مرور برای جذب سرمایه گذار فراخوان داده می شود.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی ابراز امیدواری كرد كه با مشاركت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی مزبور در آینده نزدیك شاهد خدمات هرچه بهتر شركت به شهروندان استان باشیم.

طبق آمار ارایه شده توسط شركت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی، اكنون این شركت دارای 160 هزار مشترك آب در 18 نقطه شهری و 44 هزار مشترك فاضلاب در دو شهر بجنورد و اسفراین است. ك/3

623/626