۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81068164
T T
۰ نفر
تدوین طرح ساماندهی كودكان خیابانی با همكاری بهزیستی

تهران- ایرنا- رئیس كمیته اجتماعی شورای شهر تهران از تدوین طرح ساماندهی كودكان كار و خیابانی با همكاری سازمان بهزیستی كشور خبر داد و گفت: با تصویب این سند وظیفه تمام دستگاه ها مشخص خواهد شد و همگی ملزم به اجرا آن هستند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی كشور، «فاطمه دانشور» با اشاره به مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های متولی در شهر تهران گفت: در این بخش صحبت‌های زیادی است؛ اما متاسفانه یكی از ایرادات این بخش را می توان موازی‌ كاری عنوان كرد.

وی موازی‌ كاری بین دستگاه‌ها، نبود اعتبارات لازم و همچنین نبود سند جامع را از علل به نتیجه نرسیدن ساماندهی كودكان خیابانی برشمرد و افزود: شورای شهر درصدد است سندی جامع برای ساماندهی این كودكان با همكاری بهزیستی تصویب كند تا دستگاه‌ها ملزم به اجرای آن باشد.

رئیس كمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه كودكان كار و خیابانی و ساماندهی آنها گفت: اگر چه در این بخش با خلاء قانونی روبرو هستیم، اما امیدواریم با تدوین یك سند كامل اقدامات خوبی انجام شود و شاهد كاهش تعداد كودكان خیابانی در شهر تهران و همچنین سایر كلان شهرها باشیم.

دانشور ابراز امیدواری كرد، با تعامل شهرداری، شورای شهر و سازمان بهزیستی كشور تحول خوبی در كاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی كودكان كار و خیابان صورت گیرد.

اجتمام(1)**9188**1436