۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81069977
T T
۰ نفر
پنج هزار نفر در آزمون كتبی طرح تربیت حافظان قرآن كریم در استان كرمانشاه شركت كردند

كرمانشاه - ایرنا - مدیركل اوقاف و امور خیریه استان كرمانشاه از برگزاری آزمون كتبی طرح تربیت حافظان قرآن كریم در استان با حضور پنج هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید 'محمدباقر حسینی اراكی' روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن كریم با استقبال بسیار خوبی در استان كرمانشاه برگزار شد به طوری كه در سالجاری با ثبت نام هفت هزار و 450 نفر كل سهمیه اختصاصی به استان كرمانشاه رو به رو بودیم.

وی با بیان این كه از این تعداد، شش هزار نفر در آزمون شفاهی شركت كردند، اظهار داشت: پنج هزار نفر نیز از افرادی كه در آزمون شفاهی شركت كرده بودند، برای آزمون كتبی مورد پذیرش قرار گرفتند.

حسینی اراكی اظهار داشت: آزمون شفاهی حفظ قرآن كریم در سالجاری از 13 بهمن ماه به مدت دو هفته توسط مربیان قرآنی اوقاف استان كرمانشاه انجام شد و آزمون كتبی نیز نهم اسفند در 22 مركز در نظر گرفته شده، برگزار شد.

وی با اشاره به 10 رشته برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن كریم در سالجاری گفت: هم اكنون در حال تصحیح اوراق آزمون كتبی هستیم.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان كرمانشاه اظهار داشت: چنانچه فردی معدل 100 از دو دوره آزمون كتبی و شفاهی طرح تربیت حافظان را دریافت كند جوایز ارزنده ای به وی اهدا می شود.

وی افزود: كسانی كه معدل كتبی و شفاهی آزمون آن ها 70 به بالا باشد، مجاز به دریافت گواهینامه خواهند شد.

حسینی اراكی با اشاره به اجرای دوره جدید آزمون در سال آینده افزود: از اردیبهشت ماه سال آینده با ابلاغ سهمیه های استانی، ثبت نام ها آغاز می شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح تربیت مربی مربیان حفظ قرآن كریم در استان گفت: در سال آینده احتمالا سهمیه 80 نفری به كرمانشاه داده شود كه امید است مربیان حفظ قرآن كریم در این طرح شركت كرده و با موفقیت در آزمون اولیه كه در استان برگزار می شود، برای اعزام به قم و برگزاری دوره آماه شوند.

7456/567