۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۸:۵۳
کد خبر: 81090909
T T
۰ نفر
جمعی ازمسئولان چهارمحال وبختیاری با آیت الله نوری همدانی دیدار كردند

شهركرد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه، استانداران سابق و فعلی و جمعی از مسؤولان و روحانیان استان به منظور تشكر از سفر آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با وی دیدار و گفت و گو كردند.

به گزارش روز دوشنبه دفتر حجت الاسلام 'محمدعلی نكونام' نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهركرد، آیت الله'حسین نوری همدانی' در این دیدار اظهار داشت: سفر به استان چهارمحال و بختیاری پانزدهمین سفر من بعد از فتنه 88 به استان‌های مختلف كشور بود كه با هدف دیدار با مردم و مسوولان انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه امامت جمعه گفت: قدرت بیان، قدرت مدیریت و آگاهی از اخبار داخل و خارج كشور، از ویژگی‌های مهم ائمه جمعه و جماعات است.

این مرجع تقلید و استاد حوزه علمیه قم بیان كرد: ائمه جمعه باید به فكر پیشرفت روحیه انقلابی و همچنین پیشرفت مادی و معنوی مردم باشند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: بعد از هر سفری گزارشی از آن حضور رهبر معظم انقلاب ارائه می شود.

وی ادامه داد: تلاش شبانه‌روزی مسوولان استان چهارمحال و بختیاری را نیز به اطلاع مقام معظم رهبری رساندم.

آیت الله نوری‌همدانی همچنین تصریح كرد: كاستی‌های استان چهارمحال و بختیاری نیز به محضر رهبر انقلاب ارائه شد كه عنایات ویژه ایشان را برای این استان به همراه داشت.

حجت الاسلام 'محمدعلی نكونام'نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد نیز در این دیدار با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: سفر آیت‌الله نوری همدانی به چهارمحال و بختیاری مایه خیر و بركت شد و مسوولان استان بر خود وظیفه دانستند كه از این سفر قدردانی كنند.

وی ادامه داد: كتابی با عنوان رهاورد سفر آیت الله نوری همدانی به استان تهیه و چاپ شده كه در این هفته در سطح استان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام نكونام عنوان كرد: حضور شما در تقویت جایگاه روحانیان، رزمندگان و جانبازان بسیار مؤثر بوده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه ضمن تشكر از ارائه گزارش سفر آیت الله نوری همدانی به محضر رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان كرد: گزارش حضرت عالی، رضایتمندی مقام معظم رهبری را به همراه داشت و باعث عنایات ویژه ایشان به استان شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در ادامه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه این استان باید ارتقا پیدا كند، زیرا شرایط موجود راضی كننده نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این كه پشتیبانی لازم از حوزه‌های علمیه استان باید صورت گیرد، تصریح كرد: توصیه‌های شما می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد و به تسریع كار، كمك كند.

حجت الاسلام و المسلمین نكونام زمان صدور مجوز حوزه های علمیه را طولانی دانست و كاهش زمان صدور مجوز به خصوص برای استان‌های محروم را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله نوری همدانی هفدهم شهریورماه سال جاری به منظور سخنرانی در طرح تقویت مبانی دینی با دعوت نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهركرد به این استان سفر كرد.

دیدار با مردم، خانواده معظم شهداء و ایثارگران، روحانیان، مدیران استانی و كاركنان دولت، نیروهای مسلح و سفر به شهرستان بروجن مهم ترین برنامه های سفر چهار روزه آیت الله نوری همدانی به استان چهارمحال و بختیاری بود.

547/558/