۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵
کد خبر: 81098455
T T
۰ نفر
35 مركز تهيه، عرضه و فروش مواد غذايي در زنجان تعطيل شد

زنجان- ايرنا- مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان گفت: 35 مركز تهيه، عرضه و فروش مواد غذايي با آغاز اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي در سطح اين استان تعطيل شده است.

جمال ناصحي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:چهار هزار و 597 مورد بازديد از مراكز تهيه ،عرضه و فروش مواد غذايي در سطح اين استان با همكاري كارشناسان بهداشت محيط از 25 اسفند 92 لغايت چهارم فروردين 93 انجام گرفته است.

وي يادآورشد: 119 واحد از مجموع مراكز عرضه و فروش بازرسي شده اين استان به دليل تخلفات انجام گرفته به اداره كل تعزيرات حكومتي معرفي شده اند.

ناصحي افزود: با اجراي طرح سلامت نوروزي يكهزار و 425 كارت بهداشتي نيز براي متصديان مراكز تهيه، عرضه و فروش مواد غذايي در اين استان صادر شده است.

وي تعداد بازديدهاي انجام گرفته از اماكن عمومي اين استان را يكهزار و 317 مورد عنوان و اظهار كرد: تعداد اماكن عمومي متخلف معرفي شده به اداره كل تعزيرات حكومتي دو مورد و يك مورد ديگر نيز منجر به تعطيلي شده است.

مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان گفت: 160مورد كارت بهداشتي نيز براي متصديان اماكن عمومي اين استان صادر شده است.

وي تعداد بازرسي هاي انجام گرفته از رستوران هاي اين استان را 86 مورد اعلام و اظهار كرد: يك باب رستوران تعطيل و چهار باب ديگر نيز به دليل تخلفات به تعزيرات حكومتي معرفي شده است.

ناصحي افزود:در مدت زمان يادشده 396 مورد نمونه برداري از انواع مواد غذايي و 496 مورد نيز از آب آشاميدني انجام شده است.

وي يادآورشد: پنج هزار و 697 مورد نيز كلر سنجي آب در مناطق مختلف اين استان انجام گرفته است.

مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان گفت: همچنين با اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي چهار هزار و 101 كيلوگرم انواع مواد غذايي فاسد و معدوم شده در سطح اين استان كشف و ضبط شده است.

522/7320