۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳
کد خبر: 81108093
T T
۰ نفر

تلفات سوانح جاده ای در خراسان رضوی كاهش یافت

۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳
کد خبر: 81108093
تلفات سوانح جاده ای در خراسان رضوی كاهش یافت

مشهد - ایرنا - دبیر كمیته ایمنی و حمل و نقل خراسان رضوی گفت: تلفات سوانح رانندگی جاده ای در این استان طی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 24 درصد كاهش یافت.

'حمیدرضا شهركی ثانوی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از 25 اسفند ماه پارسال تا پایان 15 فروردین ماه امسال در مجموع 26 نفر در صحنه تصادفات جاده ای در این استان جان باختند كه این تعداد در مدت مشابه پارسال 34 نفر بود.

وی تعداد تصادفات منجر به فوت را در این مدت 22 فقره عنوان و بیان كرد: این تعداد نسبت به پارسال با 24 تصادف هشت درصد كاهش داشته است.

او اظهار داشت: تعداد تصادفات منجر به جرح نیز در جاده های خراسان رضوی طی این مدت با 230 فقره تصادف نسبت به مدت مشابه پارسال با 243 مورد، پنج درصد كاهش داشت.

وی تعداد مجروحان حوادث جاده ای نوروز امسال را در این استان نیز 375 نفر ذكر و بیان كرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال با 395 نفر، پنج درصد كاهش داشته است.

دبیر كمیته ایمنی و حمل و نقل خراسان رضوی كل تصادفات جاده ای در این استان را طی نوروز امسال 435 فقره عنوان كرد و گفت: این تعداد نسبت به نوروز گذشته 6/4 درصد كاهش نشان می دهد.

وی پرحادثه ترین روزهای نوروز امسال را روزهای اول، هفتم و یازدهم فروردین ماه هر یك با سه نفر فوتی سرصحنه تصادف عنوان كرد.

او افزود: بیشترین مجروحین حوادث نیز مربوط به روز 14 فروردین ماه بود كه 35 نفر طی 24 حادثه جاده ای در این روز مجروح و دو نفر كشته شدند.

وی اظهار داشت: پرحادثه ترین جاده های خراسان رضوی نیز مسیر مشهد - نیشابور - سبزوار و مشهد - سرخس بوده است.ك/3

2713/664
۰ نفر