۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8113460
T T
۰ نفر
نعیم قاسم : کنفرانس ادیان گام پیشرفته ای برای سازش یود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/26 بیروت - شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز یکشنبه گفت که کنفرانس ادیان گام پیشرفته ای برای سازش و برای خروج اسراییل از انزوا بود.
کنفرانس ادیان هفته گذشته به مدت دو روز با ابتکار عربستان و سرپرستی سازمان ملل در نیو یورک برگزار شد که در آن شیمون پرز رییس و تسیپی لیونی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در آن شرکت داشتند.
به گزارش ایرنا از بیروت ، نعیم قاسم در آینی در بیروت افزود ما طرفدار و حامی گفت وگوی ادیان هستیم به شرط آن که هدف از آن بازگشت به مبادی واعتقادات و برای تفاهم باشد اما مخالف با کنفرانس ادیان هستیم اگر هدف از آن برای دادن مشروعیت به اسراییل و سازش باشد.
نعیم قاسم افزود که کنفرانس ادیان که شیمون پرز جنایتکار به نام یهود در آن شرکت می کند این کنفرانس ادیان نیست .
معاون دبیرکل حزب الله دربخشی دیگر از سخنان خود افزود گروه 14 مارس در لبنان جرائت نداشتند بگویند که خواهان رابطه دیپلماتیک با سوریه نیستیم زیرا رابطه با سوریه یک امر طبیعی است و برای لبنان و سوریه مفید است .
نعیم قاسم گفت بین دو کشور لبنان و سوریه مصالح و مرز مشترک وجود دارد و قانون اساسی لبنان و پیمان طائف به ضرورت روابط ممتاز با سوریه اشاره دارد و سوریه تنها کشوری است که نامش در قانون اساسی لبنان ذکر شده است .
خاورم ** 2082 1373** شماره 124 ساعت 16:03 تمام
۰ نفر