۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81148858
T T
۰ نفر
تسهيلات كانون پرورش فكري به توليدكنندگان سرگرمي در نمايشگاه كتاب

تهران - ايرنا - دبيرخانه شوراي نظارت بر اسباب‌بازي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با برپايي غرفه‌اي در بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تسهيلاتي را در اختيار طراحان و توليدكنندگان اسباب‌بازي قرار مي‌دهد.

به گزارش روز شنبه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، در اين غرفه 25 درصد تخفيف براي ثبت طرح و صدور مجوز توليد و 15 درصد تخفيف براي فروش هولوگرام ثبتي و توليدي از سوي اين دبيرخانه و در روزهاي برپايي نمايشگاه به طراحان و توليدكنندگان اسباب‌بازي ارايه مي‌شود.

دبيرخانه شوراي نظارت بر اسباب بازي وابسته به شوراي فرهنگ عمومي كشور كه در كانون قرار دارد هدف از ارايه‌ اين تسهيلات را گسترش و توسعه‌ فرآيند توليد داخلي اسباب‌بازي و سرگرمي كودكان و فرهنگ‌سازي در استفاده از هولوگرام ثبتي و توليدي در سطح عرضه و فروش اسباب بازي اعلام كرده است.

غرفه‌ اين دبيرخانه در ضلع جنوبي مصلاي امام خميني(ره) نمايشگاه بازي و اسباب بازي سالن E پذيراي بازديدكنندگان است.



* استقبال كودكان از لوح‌هاي فشرده تئاترهاي كانون پرورش فكري

كودكان و نوجوانان از لوح‌هاي فشرده تئاتر‌هاي اجرا شده در مركز توليد تئاتر و تئاتر عروسكي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران استقبال كردند.

تئاترهاي خاله‌ مرجان و خروس به نويسندگي و كارگرداني مريم كاظمي، سفر به شهر لك‌لك‌ها به كارگرداني مهدي قلعه، افسانه‌هاي نو از حسن دادشكر، روز عجيب به كارگرداني پرستو گلستاني، خداحافظ راكون پير به كارگرداني فهيمه و سيما ميرزا حسيني و شبان و يلدا از نگار ميرفخرايي از جمله آثاري است كه در قالب لوح فشرده در نمايشگاه كتاب تهران ارايه شده است.

اين نمايش‌هاي زنده و عروسكي با كيفيت مناسب فيلمبرداري شده و قابليت پخش در رايانه‌هاي شخصي و نمايش‌گرهاي خانگي را نيز دارد.



* عرضه‌ لوح فشرده‌ فيلم‌هاي قديمي كانون پرورش فكري در نمايشگاه كتاب

مجموعه‌اي شامل 10 فيلم سينمايي و پويانمايي از كارگردانان برجسته تاريخ سينماي كودك و نوجوان كه در كانون پرورش فكري توليد شده در قالب بسته‌اي با عنوان يادگار كودكي در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ارايه مي‌شود.

در اين بسته فيلم‌هاي سينمايي همچون هفت‌تيرهاي چوبي اثر زنده‌ياد شاپور قريب، دونده و سازدهني به كارگرداني امير نادري، عمو سيبيلو از بهرام بيضايي و مسافر كاري از عباس كيارستمي در قالب لوح فشرده قرار گرفته است.

همچنين آثار پويانمايي كه در اين مجموعه قرار دارد فيلم‌هايي از جمله شهر خاكستري اثر فرشيد مثقالي، گلباران از علي‌اكبر صادقي، آن‌كه خيال بافت و آن كه عمل كرد كاري از مرتضي مميز، چشم تنگ دنيادار به نويسندگي و كارگرداني نور‌الدين زرين‌كلك و رنگين كمان اثر نفيسه رياحي است.

علاقه‌مندان مي‌توانند اين فيلم‌ها را به صورت مجموعه با قيمت 120 هزار ريال و به صورت جداگانه هر فيلم 15 هزار ريال از سالن عرضه محصولات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در بيست ‌و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در مصلي بزرگ امام‌خميني تهيه كنند.



* عرضه بيش از 50 اثر چاپ اول كانون در نمايشگاه كتاب تهران

بيش از 50 عنوان از كتاب‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از تازه‌ترين آثار منتشر شده در مدت يك سال گذشته براي اولين بار در بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ارايه مي‌شود.

اين كتاب‌ها با موضوع‌هاي متنوع از قبيل رمان، طنز، داستان كودكانه، كتاب كاردستي، هنري‌ادبي، نمايش‌نامه و كتاب‌هاي دوزبانه براي گروه‌هاي سني مختلف تاليف شده است.

از ميان آثار جديد كانون مي‌توان به كتاب‌هايي چون جلد سوم جزيره بي‌تربيت‌ها نوشته شهرام شفيعي، يك موجود عجيب، خيلي عجيب اثر روندا آرميتچ با ترجمه آتوسا صالحي، آدم كوچولوي گرسنه نوشته پيِر دلي ترجمه كلر ژوبرت، قلقلي و برش بزن بچسبون از محمدعلي كشاورز، قندآباد تاليف سيدسعيد هاشمي و رمان‌هاي نوجوان با موضوع‌هاي متنوع و خواندني اشاره كرد.

در اين دوره از نمايشگاه، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در بخش كودك و نوجوان سالن E 24 غرفه 176، بخش بزرگسال، در شبستان راهرو 23 غرفه 31، بخش نوشت‌افزار در سالن 27 غرفه‌هاي 16 و 18، بخش سرگرمي‌ها شامل دو غرفه‌ عرصه محصولات و غرفه شوراي نظارت بر اسباب‌بازي واقع در مصلي جنوبي سالن E و نيز محصولات آموزشي كانون زبان ايران در بخش ناشران داخلي (كمك آموزشي) سالن 30A غرفه 99 پذيراي بازديدكنندگان و علاقه‌مندان است.

بيست و هفتمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران 10 تا 20 ارديبهشت ماه در مصلاي امام خميني (ره) داير است.

فراهنگ (1)** **1569 1883
۰ نفر