۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 81150504
T T
۰ نفر
80 درصد اجاق گازهای خارجی در بازار تقلبی است

تهران - ایرنا - عضو انجمن لوازم خانگی ایران با بیان این كه، 80 درصد اجاق گازهای خارجی موجود در بازار تقلبی است و در ساخت آن از قطعات اصلی استفاده نمی شود، گفت: از 15 برند مشهور اجاق گازهای خارجی موجود در بازار كشور، فقط سه برند آن اصلی است و مابقی تولیدات تقلبی چین بوده و یا به صورت زیر پله ای و با برند شركت های مطرح جهان ساخته و توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، نوید ایزدپناه تاكید كرد: این محصولات یا گارانتی و خدمات پس از فروش ندارند و یا گارانتی تقلبی آن از طرف فروشگاه ها برای خریداران صادر می شود.

وی افزود: بر اساس قانون استاندارد، محصولات خارجی در داخل كشور مشمول استاندارد اجباری نبوده و همین ضعف قانونی باعث شده سو استفاده كنندگان به تولید زیر پله ای محصولات تقلبی با برند شركت های مطرح جهانی اقدام و به این ترتیب از قانون استاندارد اجباری فرار كنند و یا واردكنندگان غیرقانونی، محصولات تقلبی چینی را بدون اخذ استاندارد ملی در بازار توزیع كنند.

ایزدپناه همچنین با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی و میزان تاثیرپذیری صنعت لوازم خانگی از این قانون گفت: 60 درصد قیمت لوازم خانگی تولید داخل وابسته به قیمت دلار است، 25 درصد مربوط به نیروی انسانی و 15 درصد متاثر از قیمت انرژی، لذا افزایش قیمت حامل های انرژی تاثیر چندانی بر قیمت لوازم خانگی نخواهد داشت.

اقتصام**1108**1594