۱۶ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8117259
T T
۰ نفر
ترکیه ، پاکستان و افغانستان در مبارزه با ترور همکاری می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/16 سیاسی.ترکیه.افغانستان.پاکستان استانبول - روسای جمهوری ترکیه ، پاکستان و افغانستان روز جمعه آمادگی سه کشور برای همکاری های دو جانبه و سه جانبه را برای همکاری در مبارزه با ترور اعلام کردند.
به گز به گزارش خبرنگار ایرنا از استانبول، عبدالله گل ، حامد کرزای و آصف علی زرداری سران ترکیه، افغانستان و پاکستان در پایان نشست سه جانبه امشب خود در استانبول، در یک کنفرانس خبری مشترک از توافق سه کشور در همکاری برای مبارزه با تروریسم خبر دادند.
بر پایه این گزارش، حامد کرزای گفت : با رهبران ترکیه و پاکستان در مورد مبارزه با القاعده و دیگر سازمان های تروریستی گفت و گو کرده است .
آصف علی زرداری نیز با اعلام آمادگی کشورش برای همکاری در مبارزه با تروریسم با ترکیه و افغانستان گفت : تحولات اخیر و حادثه تروریستی در بمبئی را در این نشست مورد بررسی قرار داده است .
عبدالله گل نیز در این کنفرانس خبری در پاسخ به این سووال که، آیا ترکیه قصد میانجیگری بین پاکستان و هندوستان را دارد؟ ، گفت : کشورش خواهان کمک به صلح و ثبات در جهان است و منتظر نتیجه تحقیقات در مورد حادثه بمبئی است .
وی با ابراز خشنودی از توافق طرفین برای همکاری در مبارزه با تروریسم افزود : در مورد همکاری های دوجانبه و سه جانبه با افغانستان وپاکستان توافقاتی صورت گرفت .
روسای سه کشور ترکیه ، پاکستان و افغانستان امروز پشت درهای بسته در استانبول به گفت و گو پرداختند.
منابع دیپلماتیک گفتند : افغانستان از عدم اتخاذ تدابیر پاکستان این دیدار که علیه نیروهای طالبان در مناطق مرزی آن کشور با افغانستان ناخشنود است و ترکیه در این زمینه وارد عمل شده است .
به گفته این منابع، حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان نسبت به پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان ، روابطی نزدیک تری با آصف علی زرداری رئیس جمهور کنونی این کشور برقرار کرده است.
جرج بوش رییس کنونی کاخ سفید نیز روز گذشته در تماس تلفنی با عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه از تلاش های آنکارا برای بهبود مناسبات میان اسلام آباد و کابل ابراز قدردانی کرد.
خاورم ** 1184**230**2010شبک شماره 022 ساعت 08:29 تمام
۰ نفر